6 Grundlæggende Afslapningsteknikker

Læsetid: 6 minutter
6 Grundlæggende Afslapningsteknikker

Har du lavet tid til at slappe af i dag? Den tankegang har sandsynligvis ikke krydset dig. De fleste af os buzz travlt gennem vores dage under stress uden at overveje afslapning, indtil vi kollapser i sofaen i slutningen af en anden hektisk uge - og straks binge-watch Netflix som vores afslapningsrutine.

Hvad hvis der var en bedre måde? Hvad ville der ske, hvis du lavede afslapning en del af hver dag, og ikke kun en luksus reserveret til weekenden? Før din indre præstator begynder at grumle, ved dette afslapning er ikke ligeværdighed. Og stol på os der is en bedre måde.

Du kan få mere afslapning i dine dage og stadig få lige så meget gjort. Faktisk kan det gøre dig endnu mere produktiv og sundere også! [1] Konstant dagligt stress og angst bære os hurtigt ned, og stress påvirker både fysisk og psykisk sundhed. [2] Vi har brug for øjeblikke med bevidst opsving for at roe og balancere vores travle liv med selvpleje. Her er 6 grundlæggende afslapningstip, du kan nyde hver dag.

# 1 være i øjeblikket

Hvis dit sind er altid 10 trin foran stress, vil ængstelse og spænding uundgåeligt følge, og dine dage kan synes at gå forbi i en sløring. Vi siger ikke, at du aldrig bør tænke fremad eller planlægge, bare sætte en tidsspærre til det og give det nuværende øjeblik eller opgaven ved hånden din udelte opmærksomhed ellers både på arbejde og i hjemmet.

At være i øjeblikket er essensen af at øve mindfulness, som kan hjælpe dig med at holde dig i en mere rolig, afslappet sindstilstand, mens du går om dine dage. Når du er opmærksom, afslappet og i tråd med det øjeblik, vil alt hvad du gør - fra dit arbejde til den tid, du har brugt med kære - sandsynligvis være mere behageligt og af højere kvalitet. Gå også over multitaskingen på arbejdspladsen! Undersøgelser viser, at det ikke hjælper med produktiviteten alligevel, og det kan endda skade din hjerne. [3]

Hvis du er ny til mindfulness, skal du starte lille og ikke komme ned på dig selv, hvis du glider op. Blot forsigtigt blæse dig tilbage i øjeblikket og fortsæt. Det bliver lettere, vi lover! Du omdanner i det væsentlige din opmærksomhed og fokus, så det tager tid.

Du kan også få lidt hjælp fra videnskabsbagede urter, herunder adaptogens, som er urter, der hjælper med at bekæmpe de fysiske og mentale virkninger af stress og hjælpe med at holde dig fokuseret. [4] Prøve Swanson Pure Science Herbals Pure Energy til hele dagen energi og skærpet koncentration uden jitters. Denne synergistiske blanding af adaptogener, urter og botanik fremmer positivt humør, mens de kæmper stressængstelse og daglig træthed.

# 2 ånde dybt

Det kan virke grundlæggende, men trækker du vejret ordentligt? Åndedræt er sjældent på vores sind, da det kommer naturligt, men de fleste mennesker har tendens til at tage lavt åndedræt. [5] Og virkningerne kan blive forstærket, når vi er optaget, stressede eller spændte.

Lav vejrtrækning får os til at føle sig spændt, men de fleste af os bemærker ikke engang, at vi gør det. Det begrænser også vores krops iltforsyning. Dyb, abdominal vejrtrækning opmuntrer til afslapning, hjælper med at minimere stress respons, reducerer angst og giver kroppen en sund dosis ilt, hvoraf din hjerne bruger en kæmpe 15-20%! [6], [7]

Målsætning at trække vejret dybt og rytmisk så ofte som muligt. Prøv at indstille påmindelser hele dagen for at kontrollere din vejrtrækning eller parre din pustekontrol med andre aktiviteter for at hjælpe dig med at huske, hver gang du sidder eller rejser dig op fra dit skrivebord, når du holder op med et telefonopkald, efter at du har sendt en email , eller når du står op for en badeværelset pause.

Prøv også at planlægge et par 30 sekunders dybe vejrtrækninger hele dagen. Det tager ikke meget tid ud af dagen for at gøre denne afslappende og sunde aktivitet til en vane.

# 3 Meditere for sind og krops sundhed

Tænk meditation er bare for yogier? Ingen måde! Alle fra Harvard forskere til Mayo Clinic taler om meditation. [8], [9] Det er fordi meditation har reelle fordele for sind og krop, herunder afslapning stress lettelse, hjerne sundhed og meget mere.

Meditation er en øvelse for at trænere sindet til at være til stede og centreret, mens man ikke gør noget. Det kan virke simplistisk, men undersøgelser viser meditation kan øge hjernens evne til at behandle information, sænke aldersrelaterede ændringer i hjernen og positivt påvirke amygdalaen (hjernens følelsesmæssige center) længe efter en meditationssession er afsluttet. [10]

At blive dygtige ved meditation tager øvelse, ligesom enhver anden færdighed, du vil lære. Første gang du sætter dig ned for at prøve at rydde dit sind og meditere, vil dit sind uundgåeligt vandre. Det kan hjælpe med at fokusere på lyden og rytmen i din vejrtrækning, eller du kan vælge en personlig mantra for at fokusere dit sind.

Find et roligt og behageligt sted, hvor du kan sidde uforstyrret i et par minutter ad gangen. Start med 1-3 minutter hver dag og arbejd dig op til 5-10 minutter om dagen. Små meditationssessioner kan indgyde effektive ændringer i din følelse af velvære og daglig afslapning. Hvis du kæmper for at komme i gang, er der flere smartphone apps, der kan være værd at tjekke ud for at hjælpe trænere dig gennem at starte en meditationspraksis.

# 4 Nyd Kvalitet Social Tid

Mange afslapningspraksis fokuserer på tid alene og mental indsats, men at bruge tid på at socialisere kan hjælpe dig med at føle sig mere afslappet også. Virkelig forbindelse med andre mennesker hjælper os med at føle sig mere komfortable og centreret generelt, og vores relationer er utvivlsomt forbundet med vores overordnede velbefindende.

Det er nemt at blive fanget i arbejde og andre ansvar og springe over tid. Men at forbinde med andre får os til at føle sig mindre alene både i vores kampe og vores glæder! Uanset om det er at chatte med en kollega, kalde en bedste ven eller et familiemedlem at indhente, eller planlægge en tur med venner - social tid og god samtale, gavne vores mentale velvære og stress niveauer, som også kan påvirke vores fysiske velbefindende. [11]

Men hold øje med negativitet. Venting er sund, men at bo på negative tanker i længere perioder er ikke. Det kan være nyttigt at tale med en terapeut, hvis din sociale tid gentagne gange indebærer en negativ dialog.

# 5 Practice Body Awareness

Psykiske øvelser og bevidsthed er afgørende for at hjælpe os med at slappe af, men det er også legemsbevidsthed. Mange af os mærker ikke spændingsopbygning i vores kroppe, før det udløser ubehag og forbindelser vores stress. Men hvis du lytter til din krops stress svar, kan du bemærke fysiske reaktioner, herunder stramme muskler, ukorrekt kropsholdning og endda nervøse vaner som at bide dine negle.

At være opmærksom på, hvordan vores organer reagerer på stress kan hjælpe os med at bekæmpe spændinger og opmuntre til afslapning. Prøv at slappe af spændte områder af din krop en for én mentalt. En kropsbevidsthedsøvelse kan komplimentere dybe vejrtrækninger. Mens du trækker vejret dybt, styr dine tanker og åndedræt mod et spændt område i din krop og mentalt fokusere på at slappe af disse muskler.

Parring af krop og åndedræt er en kerne komponent i mange typer yoga. Hvis du gentagne gange kæmper med fysiske virkninger af spændinger, kan en daglig yoga praksis hjælpe. Og at få din krop til at bevæge sig mere hver dag er en glimrende måde at fremme velbefindende på, mens man bekæmper stressængstelse og spænding.

Har du problemer med at slappe af dit sind og krop? Prøve Mellow Mag, vores efterfyldende, afslappende magnesiumdrink, der giver dig sund afslapning efter behov.

# 6 Prøv aromaterapi

Har du nogensinde bemærket en duft, der fremkaldte en levende hukommelse? Ligesom den trøstende duft af bagt æbletærte kan dufte få kraftige effekter og transportere os ud over vores nuværende sindstilstand.

Det er grundlaget for aromaterapi, en århundredgammel praksis med forskellige dufte til energizing, opløftende og beroligende vores krop og sind, fremme søvnen og mere. Og moderne studier har erkendt den fysiologiske virkning af visse dufte. [12]

Tilføj en aromaterapi diffuser og et par af dine yndlings aromaterapi olie dufte til din selvomsorg kit. Prøv lavendel æterisk olie til afslapning og lindrende spænding, orange æterisk olie for at øge humør eller pebermynteolie til energi.

Afslapning er ikke en luksus

Mange af os omfavner at være travlt og stresset som et æresmærke og se på afslapning som en luksus, men vi har brug for øjeblikke af afslapning for at blive afbalanceret. At finde måder at tilpasse afslapning i din dag behøver ikke at bremse dig ned. Når det er gjort den rigtige måde, kan afslapning gøre dig mere produktiv, mere kreativ, sundere og gladere overordnet.

Behandle afslapningsfremkaldende aktiviteter som dyb vejrtrækningsøvelser, mindfulness, meditation, kropsbevidsthed, kvalitetstid med venner og familie og aromaterapi som nødvendige tilføjelser til din wellness-rutine.

Vil du have flere ideer til en gladere og sundere dig? Læs11 bedste selvpleje tips til sind og krop. Sørg også for at tilmelde dig Swanson Sundhedsemails for at få nye artikler, produktinnovationer og vores bedste kampagner leveret til din indbakke.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Fodnoter og referencer

  1. Slap af! Du vil være mere produktiv. New York Times.html[]
  2. 5 ting du bør vide om stress. National Institutes of Health.(Åbnet 09/04/2018) []
  3. Multitasking Skader Din Hjerne Og Karriere, Nye Studier Foreslå. Forbes. (Adgang 09/04/2018) []
  4. 6 Adaptogenic Urter, der vil give dig den hjerneforøgelse du har brug for. Mind Body Green. (Adgang 09/04/2018) []
  5. Du trækker ikke vejret ordentligt; her er hvorfor det betyder noget. Chicago Tribune. (Adgang 09/04/2018) []
  6. Afslapningsteknikker: Åndedrætsstyring hjælper med at afværge irritationsspændingsrespons. Harvard Health. (Adgang 09/04/2018) []
  7. Blodforsyningen af hjernen. University of Washington. (Adgang 09/04/2018) []
  8. Mindfulness & Meditation. Harvard Center for Wellness. (Adgang 09/04/2018) []
  9. Meditation: En enkel, hurtig måde at reducere stress. Mayo Clinic. (Adgang 09/04/2018) []
  10. Meditation: I dybde. National Institutes of Health. (Adgang 09/04/2018) []
  11. Hvordan forhold påvirker sundhed og velvære. University of Minnesota. (Adgang 09/04/2018) []
  12. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3612440/ (Adgang 09/04/2018) []

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
Hovedmenu

Internationale websteder