6 måder at øge din metabolisme til sommer fitness

Læsetid: 7 minutter
6 måder at øge din metabolisme til sommer fitness

Der er ikke noget som at støde ud på vores sommeropbyggede skabe for at få os motiveret mod sundhedsmål, ikke? Og det er fantastisk! Det er den perfekte tid til at træne dit fitness spil. Brug momentumet, sæt nogle mål og udfordre dig selv til at starte nye, sunde vaner, der vil få dit helbred og fitness niveauer lige hvor du vil have dem.

Sikker på, du ved, du skal bruge noget arbejde for at høste fordelene, men det behøver ikke at være svært. Små ændringer kan tilføje livsændrende resultater, og du kan have masser af sjov undervejs. Kom i gang ved at sparke dit stofskifte i fuld tandhjul med disse tips nedenfor. Men først, lad os tale om stofskifte og hvorfor det betyder noget.

Forbindelsen mellem metabolisme og vægt

Hvad er nøjagtigt stofskifte? For at sige det simpelthen er metabolismen den proces, hvor din krop konverterer de fødevarer, du spiser (kalorier) til energi, og bruger den energi til brændstof vigtige processer og aktiviteter. [1] Din krop har brug for den energi, selv når du sidder stille.

Åndedræt, blodcirkulation, muskelkontraktion, fordøjelse, bortskaffelse af affald, kropstemperatur kontrol, nervefunktion, cellulær reparation og endda tænkning alle kræver energi. [2] Og det er bare begyndelsen!

Den mængde energi, din krop har brug for at udføre alle de skjulte processer, er kendt som din metaboliske hastighed, og alles er en smule anderledes. Metabolisk hastighed kan variere ud fra alder, kropsstørrelse og sammensætning, spisevaner, og nogle lægemidler kan også påvirke stofskiftet. [3]

Hvis du indtager flere kalorier end din krop bruger til de regelmæssige funktioner hver dag, kan du mærke vægtøgning eller have problemer med at tabe sig, medmindre du finder måder at øge dit stofskifte og bruge op den ekstra energi. Så, hvordan øger du stofskiftet og brænder flere kalorier? Her er nogle tips.

# 1 Spis morgenmad til kick Start Metabolism

Der er mere til denne end du måske tror. Spise morgenmad er en fantastisk måde at springe på dit stofskifte. [3] Forskning viser, at vores fedtceller kan fungere anderledes efter at have spist morgenmad, og at spise morgenmad kan have en positiv indvirkning på stofskiftet. [4] Selv hvis du spiser et morgenmåltid øger dit samlede kalorieindtag for dagen, kan den stigning blive opvejet ved at brænde mere energi hele dagen. [4]

Så hvis din morgenmad normalt svarer til at gribe nogle kaffe på vej ud af døren, giv dine morgen en sund opgradering. I det mindste vælger du kokosolie eller keto kaffe i stedet. Ideelt set bør du nyde en afbalanceret protein- og fiberrig morgenmad, som også hjælper med at holde dig tilfreds og mindre tilbøjelig til at snack inden dit næste måltid.

# 2 Få ud og bevæge dig mere for en metabolisk boost

Vil du virkelig få dit stofskifte? Få din krop flytte! Intet er bedre for at kalde kalorier end aktivitet, og fordelene stopper ikke, når du holder op med at flytte. Der er flere faktorer til spil, når det kommer til motion og metabolisme.

Ud over den energi, der kræves for at udøve den fysiske øvelse, har undersøgelser vist, at vores hvilende metaboliske hastighed kan få et boost i op til 2 timer efter en træning med mindre resterende virkninger i op til 48 timer, efter at vi holder op med at træne. [5]

Også ved at flytte mere vil du opbygge mere muskler, og mere muskler betyder endnu mere energiforbrænding. Muskelceller bruger meget energi, brænder flere kalorier end fedtceller, selv når du sidder stille, så der er en eksponentiel virkning. [2]

Det er mange metaboliske fordele! Og den bedste del? Du behøver ikke at blive en workout fanatiker for at få disse fordele. Start en daglig walking vane eller lav tid til mini træning gennem din dag.

Inspireret til at flytte? Vi troede det! Her er nogle tips til at udnytte sommervejr for at flytte mere.

Beat the Heat ved at starte tidligt

Solrige dage er åh-så-indbydende, men nogle gange kan sommervarme komme i vejen for vores bedste udendørs træningstendenser. Når temperaturen er stigende, kan du stadig nyde det udendørs ved at træne tidligere på den dag, hvor temps er normalt lavere. Som en bonus vil du give dit stofskifte en boost først om morgenen og høste fordelene hele dagen lang!

Prøv din favorit indendørs træning udenfor

Sommeren er den perfekte tid til at tage dine yndlings indendørs træning udenfor! Er du fan af roemaskinen på gymnastiksalen? Tilmeld dig en udendørs rowing klasse i løbet af sommeren! Du vil forbrænde kalorier og opbygge magert muskler, mens du prøver noget nyt, plus du får nogle fantastiske visninger. Hvis en træningscykel er mere din hastighed, skal du deltage i en udendørs cykling møde. Eller hvis yoga er din favorit, tag din yogamatta til en park og nyd at komme i kontakt med naturen, mens du perfekterer dine asanas.

Pak en taske med sommeren Essentials

Husk at pakke varmt vejrtræk til at tage med dig, hvis du vil være ude for et stykke tid. Brug solcreme og bring det sammen for at genanvende som angivet. Pak din favorit naturlig læbepomade, og hold en genopfyldelig flaske vand ved hånden for at forblive hydreret.

Undgå varmeudmattelse under sommeraktiviteter

Hold øje med vejrudsigten for varme rådgivning og temperaturændringer i løbet af dagen. Varmeudmattelse er en reel trussel, især for personer over 65 år og dem med eksisterende sundhedsmæssige bekymringer. [6] Tjek disse Tips til forebyggelse af varme-relaterede sygdomme fra centrene for sygdomsbekæmpelse og forebyggelse (CDC) og lære om tegn på varme relaterede sundhedsmæssige bekymringer fra deres Guide til varme-relaterede sygdomme. Hvis varmeindekset er højt, skal du træne i et klimatiseret indendørs rum i stedet.

# 3 Hydrate for sundhed og vægttab

Det er ingen hemmelighed, at din krop har brug for vand, og hydrering har stor indflydelse på det generelle helbred. Vand hjælper med at regulere din kerne temperatur og understøtter fordøjelsen, plus det er godt for dine led og hud og meget mere. Men hvis du har brug for en anden grund til at blive hydreret, har forskning forbundet med øget hydratisering med vægttab og en øget metabolisk hastighed. [7]

At blive hydreret er en af de enkleste ting, du kan gøre for at understøtte dit generelle helbred og dit stofskifte. Du vil måske også gerne Tilsæt nogle elektrolytter til dit vand hvis du bliver ved med at svede for at genopbygge saltet og mineralerne, du taber, mens du sveder.

# 4 Sig om og tag på dig

Med så meget fokus på at få din krop flytende til at holde sig i form, er det vigtigt at huske, at din krop og sind også har brug for tid. Lyt altid på din krop. Hvis du føler dig ondt fra aktivitet, tag en pause. Overdrive det ikke. Forsigtig strække dine muskler efter træning og prøv at tilføje yoga og meditativ praksis til din selvpleje rutine.

Gendannelsestid kan også komme med metaboliske fordele. Hvis du regelmæssigt gør yoga, kan din krop komme hurtigere fra stressende forhold, hjælpe med at stabilisere nervesystemet, og det kan endda føre til større metabolisk effektivitet. [8] Du kan også afrunde dit sind og krops sundhed indsats ved at omfavne meditation, som kan hjælpe dig med at de-stress, klare dit sind og indpasse i din krop. Lær mere i 6 Grundlæggende Afslapningsteknikker.

# 5 Prøv energivitaminer og kosttilskud

Der er ikke sådan noget som en øjeblikkelig løsning, når det kommer til at blive fit og sund, men du kan få lidt hjælp undervejs ved at støtte din krop med energizing vitaminer og kosttilskud. Her er nogle af vores favoritter.

Swanson Ultra Real Food B-Complex:Vores ægte mad B-komplekse formel indeholder B-vitaminer, der stammer fra organisk dyrkede quinoa spirer til støtte for energiproduktion, energimetabolisme, glukosemetabolisme, hjerte- og psykisk sundhed samt hjælper med at opretholde celle-til-celle kommunikation i hjernen.

Swanson Ultra Power Energy Formula (Koffein + Urter):Spring de sukkerholdige energidrikke over. Swanson Power Energy Formula vil sætte springet i din jive uden de unødvendige kalorier. Med 50 mg koffein (fra kaffebønner), plus teobromin fra kakaobønner og den brasilianske energizer Cha de Bugre, pakker disse potente kapsler en stærk slag.

Swanson Premium L-Carnitine:Lås dit potentiale op for en magert, muskuløs krop med Swanson Premium L-carnitin! En yndlings blandt dieters og bodybuilders hjælper denne fantastiske aminosyre kroppen med at forbrænde fedt til at stimulere musklerne til effektive, produktive træning.

Swanson Diet Tonalin CLA:Hvis du er på udkig efter en overbevisende tilføjelse til dit sundhedsregime for at brænde fedt, så kig ikke længere! Swanson Tonalin CLA (konjugeret linolsyre) er et patenteret fedtsyretilskud fremstillet af en safflorolieolieblanding, der virker for at bidrage til at forbrænde kropsfedt samtidig med at den fremmer lean muskeludvikling.

# 6 Sæt mål & omfavn non-scale Victories (NSVs)

Hvad er dine mål for sommeren? Vær mere specifik end "get healthy" eller "lose weight." Bestem hvad du vil fra sæsonen og sæt målbare, opnåelige mål for at komme derhen. Mål er utroligt motiverende. Ved at sætte mindre mål undervejs bliver det lettere at holde din fart undervejs.

For eksempel, hvis dit mål er at køre en 5 k ved udgangen af sommeren, skal du indstille inkrementelle mål for at hjælpe dig med at komme derhen. I løbet af den første uge kan dit mål være at gå mindst en halv mil hver dag. Den næste uge kan du sætte et mål om at skifte mellem gang og lys jogging hver anden dag og opbygge derfra. Start fra hvor du er og sæt mindre mål med dit lange spil i tankerne og fejre ikke-store sejr undervejs.

Hvad er ikke-store sejre? De er alle de andre fordele, der sker på vej til at opfylde dine større mål. Non-scale sejre kan være interne eller eksterne og vedrører sind eller krop. For eksempel kan du nyde reduceret stress eller mere energi som følge af at få mere motion eller bedre ernæring.

At lære at lytte til din krop, og hvad det er nødvendigt at holde sig frisk, er også en ikke-sejr sejr. Og så nyder glødende hud og lysere øjne på grund af sunde ændringer i dit liv. At blive sunde handler om meget mere end tal på en skala eller passer ind i sidste års badedragt. Fejring af ikke-store sejre hjælper os med at huske, at rejsen til selvomsorg er vigtig.

Sådan øger du din metabolisme

Disse tips hjælper dig med at få en god start i sommer og sparke dit stofskifte i fuld tandhjul. Begynd hver dag på rette spor med en sund morgenmad. Kom udenfor og bevæge dig mere, bliv hydreret, og glem ikke at give dig selv lidt tid til at komme sig. Gendannelsestid kan også have metaboliske fordele! Sæt mål for at være motiveret, men nyd de ikke-store sejre på din vej der. Og udforske energierende vitaminer og kosttilskud for at give din krop en hjælpende hånd.

Hvis du har nogle metabolism-boosting tips til at dele, skal du skrive dem i kommentarerne nedenfor.

* Disse udsagn er ikke blevet evalueret af Food and Drug Administration. Disse produkter er ikke beregnet til at diagnosticere, behandle, helbrede eller forebygge nogen sygdom.

Fodnoter og referencer

  1. Hvad er nøjagtigt stofskifte? Mayo Clinic.(Åbnet 06/01/2018) []
  2. Metabolisme og vægttab: Hvordan du forbrænder kalorier. Mayo Clinic. (Adgang 06/01/2018) [] []
  3. Hvad er nøjagtigt stofskifte? Mayo Clinic. (Adgang 06/01/2018) [] []
  4. Hvordan spise morgenmad kan hjælpe din metabolisme. Time Health. (Adgang 06/01/2018) [] []
  5. Fysisk aktivitet og hvilende metabolisk hastighed. PubMed. (Adgang 06/04/2018) []
  6. Er du forberedt på sommervarmen? AARP. (Adgang 06/04/2018) []
  7. Øget hydrering kan associeres med vægttab. US National Library of Medicine. (Adgang 06/04/2018) []
  8. Langsigtet effekt af yogic praksis på daglige metaboliske hastigheder af raske forsøgspersoner. International Journal of Yoga. US National Library of Medicine. (Adgang 06/04/2018) []

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
Hovedmenu

Internationale websteder