7 Joint Care Supplements og hvordan de virker

Læsetid: 11 minutter
7 Joint Care Supplements og hvordan de virker

Millioner af amerikanere rapporterer fælles bekymringer hvert år. Mellem 2010 og 2012 oplevede en svimlende 52,5 millioner voksne fælles problemer, og disse tal forventes at fortsætte med at vokse.[1] Med så mange mennesker bekymrede for fælles sundhed er det ikke overraskende, at plejetilskud er mere og mere tilgængelige.

Nourishing your joints may be one of the most important things you can do to stay flexible and mobile as you age and support healthy joints and active lifestyles. But with so many joint health supplements out there, how do you know which to choose? Let’s anmeldelse some of the most common joint-supporting nutrients and how they work.

# 1 Glucosamin til fælles sundhed

Glucosamin er en forbindelse, der hjælper med at holde brusk sund. Det er en af de primære byggesten, der findes i brusk, og det spiller en rolle i opbygningen af sener, ledbånd og det tykke synovialvæske, der omgiver leddene.[2] Da brusk er en af de primære strukturer, der giver dæmpning af dine knogler i leddene i hele din krop, er det fornuftigt, at understøttelse af din brusks sundhed er vigtig for dit fælles sundhed.[3]

Glucosamintilskud er tilgængelige i flere former, herunder glukosaminsulfat, glucosaminhydrochlorid og N-acetylglukosamin. De fleste kliniske studier har fokuseret på sulfatformen af glucosamin, som typisk er formuleret fra skaldyr. For mennesker med skaldyr allergi, kan glucosaminhydrochlorid være en bedre løsning, men sørg for at læse produktmærket for at kontrollere ingredienser og advarsler, inden du tager et glucosamintilskud, hvis du har skaldyr allergi.

Glucosamin suppleres ofte til 1500 mg en gang hver dag eller 500 mg tre gange om dagen eller 750 mg to gange om dagen, når de kombineres med 500 mg gurkemejerrot to gange dagligt, men følg altid instruktionerne på dine produktmærker.[2]

Hvordan hjælper glucosamin ledd?

Som alder kan brusk svækkes og nedbrydes, hvilket kan påvirke, hvordan leddene fungerer og føler.[3]Klinisk dokumentation har vist, at visse glukosamintilskud kan hjælpe med at bremse virkningen af aldring på brusk i vores led og understøtte ledmobilitet og fleksibilitet.[2]

Ifølge Mayo Clinic findes der nok bevis for at opmuntre folk, der er bekymrede over fælles sundhed, at overveje at prøve et glucosamintilskud.[4]

Udforsk glucosamin fordele dybtgående ved at læse Glucosamine oversigt: De bedste typer (og former) for fælles sundhed og ud over.

Glucosamin Supplements to Try

Swanson Premium Glucosamine Sulfate 2KC1
Pas på dine ledd hver dag med Swanson Premium glukosaminsulfat. En forbindelse afledt af skaldyr, glucosaminsulfat leverer centrale strukturelle komponenter til det stødabsorberende brusk, der dæmper leddene for behagelig bevægelse.

Swanson Ultra Vegetarian Glucosamine & MSM, Skaldyrfri
Vores vegetariske, skaldyrsfrie glukosamin indeholder glucosaminhydrochlorid, en avanceret formulering afledt af majs. Det er den eneste supplerende glukosamin, der kommer fra en ikke-skaldyrskilde, som er en væsentlig overvejelse for alle med skaldyr allergi.

# 2 Chondroitin-kosttilskud til led

Ligesom glucosamin er chondroitin en vigtig byggesten af brusk, der forekommer naturligt i bindevæv i hele kroppen.[5] Det er en kritisk komponent i dannelsen af brusk, og da sund brusk er vigtig for fælles sundhed, kan næring af brusk i vores led muligvis give en vis komfort for aldrende led.

Glucosamin og chondroitin er ofte taget sammen i a kombinationstilskud til fælles sundhed, og de to stoffer spiller lignende vigtige roller i fælles vedligeholdelse. Nogle eksperter siger chondroitin må ikke absorberes så effektivt af kroppen som glucosamin, fordi chondroitinmolekyler er større end glucosamin.[6] Mens glukosamin absorberes i 90-98% af kroppen, absorberes chondroitin kun med en hastighed på op til 13%, hvilket betyder, at mindre af det kan nå frem til bruskceller.[5]

Uanset om chondroitin forbliver et af de mest populære fællesstøttende kosttilskud, og National Center for Supplerende Integrativ Sundhed rapporterede, at 6,5 millioner mennesker tog glucosamin og / eller chondroitin (ofte taget sammen) alene i 2012.[7]

I kombination med glucosamin suppleres chondroitin ofte ved 400 mg, 2 til 3 gange om dagen.[2]Når de er taget alene, har nogle undersøgelser brugt 1.200 til 1.800 mg chondroitin en gang om dagen eller opdelt den daglige mængde i 2 til 3 doser, men da den ideelle dosering er ukendt, skal du altid følge instruktionerne på dit produktmærke.[5]

Hvordan hjælper chondroitin ledd?

Som glukosamin er chondroitin en byggesten i brusk. Chondroitin er et vandelskende molekyle og hjælper derfor med at trække væske ind i leddet, hvilket understøtter bruskens dæmpningskvaliteter. En klinisk undersøgelse af 800 mg chondroitinsulfat pr. Dag fandt en signifikant reduktion i tab af brusk ved tilskud.[8]

Chondroitin Supplements to Try

Swanson New Zealand Green Lipped Mussell
Giv dine ledd ernæringsværktøjerne for at holde dem funktionsdygtige Swanson New Zealand Green Lipped Mussell. En bestanddel af brusk, der hæmmer hvert led, chondroitinsulfat, er en af verdens mest populære supplerende næringsstoffer til fælles sundhedsvedligeholdelse.

Swanson Glucosamine & Chondroitin
Hjælp med at holde dine led i højeste rækkefølge med Swanson Glucosamin & Chondroitin. Disse unikke ernæringsforbindelser leverer råmaterialerne til at hjælpe med at opretholde brusk, der dæmper vores samlinger for behagelig bevægelse.

Swanson Ultra Albion cheleret magnesium & calcium
Albion chelateret magnesium & Calcium vender det traditionelle forhold og leverer tilstrækkelige supplerende niveauer af hvert mineral sammen med vitamin D-3 og K-2 for at sikre optimal absorption.

# 3 Methylsulfonylmethane (MSM) til fælles sundhed

MSM er en svovlforbindelse, der findes naturligt i vores kroppe. I naturen er MSM til stede i små mængder i grøntsager, frugt og korn.[9] Svovl er afgørende for reparation af bindevæv, som er et område, hvor det kan give fordele for fælles sundhed.[10] Det er også involveret i metabolismen af visse fødevarer og hjælper din krop med at absorbere næringsstoffer. MSM understøtter kollagen og keratin og kan spille en rolle for at understøtte immunrespons på stressorer, plus det kan understøtte musklerne under træning og hjælpe med at bekæmpe oxidative stress forårsaget af motion.[11],[12]

Selv om folk tager MSM kosttilskud af forskellige årsager, fra at fremme hår sundhed til at udøve genopretning, er det oftest taget for at hjælpe med at støtte fælles sundhed, fremme fleksibilitet og bevare kollagen.[13] Talrige kliniske undersøgelser er blevet udført på MSM for led med lovende resultater.[12],[13] MSM er imidlertid et kosttilskud og ikke en kur mod kroniske ledproblemer relateret til sygdomme, som påvirker leddene.

MSM er almindeligt suppleret i doser mellem 500 mg til 6.000 mg pr. Dag, med en stor sikkerhedsopgørelse. Følg anvisningerne på din produktetiket for at få de bedste resultater.

Hvordan virker MSM?

MSM-kosttilskud er en meget absorberbar form for organisk svovl, der kan understøtte led ved at hjælpe din krop med at danne sundt bindevæv og tilskynde til komfort og vitalitet i led, sener og ledbånd. MSM er også en antioxidant og kan hjælpe med at holde ledene sunde ved at hjælpe immunrespons på stressorer.

MSM Supplements to Try

Swanson Ultra MSM
Støtte sund brusk, sener, ledbånd og hud nemt ved hjælp af Swanson TruFlex® MSM. Denne unikke formel er en organisk form af det essentielle mineralske svovl og er biologisk aktivt til let assimilering.

Swanson Premium MSM Pulver
Pas på dine vigtige fællesvæv med Swanson MSM. En biologisk aktiv form af det essentielle mineralske svovl, MSM leverer grundlæggende næring til de væv, der holder dine led fungerer jævnt. Det er også godt til vedligeholdelse af sundt hår, hud og negle.

# 4 Kollagen til fælles support

Kollagen er et protein og en naturlig del af brusk, knogle og andet væv.[14] Det findes i hud, muskler og sener, og det er det mest rigelige protein i dyreriget.[15]

Der er mange forskellige typer af kollagen og kollagen kosttilskud, men type II kollagen er den vigtigste type af kollagen i brusk, der giver styrke og evnen til at komprimere til brusk inden for vores led, så de kan absorbere stød.[15]

Supplerende kollagen er afledt af kvæg, kylling eller fisk kilder, og mange har også nøgle aminosyrer som glycin, prolin og lysin. Kollagen type II anses muligvis sikkert taget i doser op til 2,5 mg dagligt i op til 24 uger, men den passende dosis for hver person afhænger af alder, helbred og andre forhold.[14] Sørg for at følge anvisningerne på dine produktetiketter og kontakt din læge for at sikre, at collagentilskud passer til dig.

Hvordan hjælper collagen med ledninger?

Kollagen kosttilskud menes at arbejde ved at udløse stoffer i kroppen, der hjælper trøstesamlinger, selv om forskning ikke har bevist, hvordan processen kan virke.[14] Kollagen indeholder også kondroitin og glucosamin, som begge kan være til gavn for fælles sundhed.[14] Det kan understøtte væsken, funktionen og integriteten af brusk inden for leddene og dermed fremme fælles sundhed.

Indenteret type II kollagen fungerer specifikt med immunsystemet for at hjælpe med at støtte dit fælles helbred. Kliniske undersøgelser har støttet brugen af denne ingrediens ved 40 mg pr. Dag for at understøtte fælles sundhed, funktion og komfort.[16]

Kollagen kosttilskud til at prøve

Swanson Glucosamine & Collagen, Type II
Sørg for, at dine led fungerer komfortabelt med den patenterede ernæring af Glucosamine & Collagen, Type II.

5. Gurkemeje til sunde led

Gurkemeje er et krydderi, der er fremstillet af den tørrede og malede rod af gurkemeieplanten, en plante i samme familie som ingefær. Det har været brugt som et urtetonic i tusinder af år, og mange af fordelene ved gurkemeje tilskrives et fotokemisk indeni det kaldet curcumin.

Curcumin er et ekstremt potent antioxidant carotenoid pigment med potentielle anvendelser til mange områder af sundhed, herunder hukommelse, fordøjelse, cirkulation og fælles sundhed.[17],[18] Som næringsstof for fælles sundhed kan gurkemeje have trøstende kvaliteter og støtte sund fælles funktion.

Personer, der tager gurkemeje eller curcumin kosttilskud til fælles sundhed, har taget 500 mg, 2 til 4 gange om dagen i mellem 6 uger og 3 måneder.[18] Læs dit produktmærke og kontakt din læge, hvis du ikke er sikker på den bedste gurkemeje dosering for dig.

Hvordan hjælper gurkemeje med fælles sundhed?

Gurkemeje kan have trøstende kvaliteter til leddene, og det giver antioxidantstøtte.[18] Da gurkemeje er fedtopløselig i stedet for vandopløselig, er det bedst at forbruge gurkemeje med et måltid, der indeholder noget fedt eller olie, eller at søge meget biotilgængelige gurkemejetilskud. Du kan måske prøve gurkemeje kosttilskud kombineret med sort peber, som kan hjælpe med absorption, eller Swanson Ultra Turmeric Phytosome, som er en potent form af gurkemeje undersøgt for dens fælles sundhedsmæssige fordele.[18],[19]

Gurkemeje Tilskud til Prøv

Swanson Ultra Turmeric Phytosome
Gurkemeje Phytosome med Meriva repræsenterer toppen af gurkemeje videnskab. Meriva leverer aktive urtekomponenter indkapslet af phospholipider i et patenteret molekylært kompleks. Preliminær forskning viser, at Meriva absorberes op til 10 gange bedre end standard, ikke-komplekseret gurkemeje.

Swanson Ultra High Absorption Theracurmin ™
TheracurminTM er et proprietært gurkemejepræparat med finmalet gurkemeje i en kolloidal suspension med glycerin og gummi ghatti, som er et komplekst polysaccharid afledt af ghattitræets saft. Denne formel giver dramatisk forbedring af biotilgængeligheden for at øge curcuminniveauet i blodet. Human forsøg viser, at teracurminTM er over 27 gange mere biotilgængelig end standard curcumin.

# 6 D-vitamin til fælles sundhed

Du kan k now vitamin D som solskin vitamin da vores kroppe gør det, når vores hud er udsat for solen. Dette væsentlige næringsstof er godt k now n for at hjælpe med at støtte mange områder af sundhed, herunder sunde knogler og tænder, kardiovaskulær sundhed, muskel støtte og meget mere.[20] Men gør det vitamin D støtte fælles sundhed?

Svaret på det er ikke så simpelt. Undersøgelser har gentagne gange fundet lave niveauer af vitamin D hos mennesker med fælles bekymringer, hvilket betyder at der kan være en forbindelse mellem vitamin D og fælles sundhed.[20] Og nogle forskere tror lavt vitamin D niveauer kan komplicere fælles problemer.[20] Mens vitamin D mangel kan være forbundet med fælles problemer, er der ingen afgjort bevis for, at vitamin D supplementation giver specifikke fælles sundhedsmæssige fordele for dem med tilstrækkelig vitamin D niveauer.

Men hvis du overvejer det faktum, at de fleste amerikanere er mangelfuldt vitamin D, og kombiner denne viden med en bevidsthed om et stort antal mennesker i USA, der har fælles sundhedsmæssige bekymringer, den potentielle forbindelse mellem vitamin D og fælles sundhed bør ikke ignoreres[1],[21],[22] Vi bør alle gøre vores bedste for at sikre, at vi får vores daglige anbefalede indtagelse af vitamin D, da der er masser af grunde ud over fælles sundhed til at gøre det.

I henhold til henstillinger fra Food and Nutrition Board (FNB) bør raske voksne mellem 19 og 70 år få 600 IE af vitamin D hver dag, og voksne over 71 år skal få 800 IE hver dag.[23] Selvom vi kan få vitamin D fra madkilder kan dette undertiden være vanskeligt, men det daglige indtagsniveau kan let opnås med vitamin D kosttilskud.

Hvordan understøtter D-vitamin fælles sundhed?

De potentielle fordele ved vitamin D for fælles sundhed kan være relateret til den vigtige rolle vitamin D spiller i calcium og ved at opretholde en sund, afbalanceret kost. absorption, herunder dens roller i frigivelsen af calcium fra tarmene og den aktive transport af ved at opretholde en sund, afbalanceret kost..[24]

Fosfor arbejder sammen med calcium at hjælpe med at opbygge knogler. Lavt niveau af ved at opretholde en sund, afbalanceret kost. sammen med lave niveauer af calcium og vitamin D i lange perioder kan det føre til svaghed eller blødhed i knoglerne, hvilket kan bidrage til bekymringer i muskler og led.[25]

For at lære mere om fordelene ved vitamin D og fødevarer indeholdende vitamin D, Læs Betydningen af vitamin D + Sådan får du det i din diæt.

D-vitamin kosttilskud at prøve

Swanson Premium vitamin D-3
Understøtter sunde knogler, immun wellness og kardiovaskulær wellness og fremmer calcium absorption i kroppen. Dette supplement giver en potent dosis på 5.000 IE pr. Portion.

Calcium Citrate & Vitamin D
Et potent og økonomisk valg til at supplere din calcium og vitamin D indtagelse til knoglenæring og forbedret absorption. Dette supplement indeholder 350 mg calcium i hver tablet plus 10 mcg vitamin D.

# 7 Calcium og fælles sundhed

Calcium er det mest rigelige mineral i den menneskelige krop, og det opbevares primært i knogler og tænder for at hjælpe dem med at forblive stærke.[26] Det hjælper også muskler med at trække sig sammen og udvide og spiller en rolle i nervesystemets helbred.[26]

Forholdet imellem calcium og fælles sundhed er mangesidig. Når vi bliver ældre, bliver vores kroppe mindre effektive til at absorbere calcium.[27] Faktisk, omkring 30 år, har vores knogler nået deres højdepunkt calcium indhold og begynde at tabe calcium langsomt, men du kan hjælpe med at nedsætte disse tab ved at få nok calcium hver dag.[27] Hvorfor betyder det noget for fælles sundhed? Flere områder af fælles sundhedsmæssigt problem kan falde sammen med knoglesvaghed eller ændringer i knoglemasse eller mineraltæthed.[28]

En misforståelse angående calcium og fælles sundhed involverer rollen som calcium i ledkrystaller. Eksperter siger, at dannelsen af calcium krystaller i samlinger er ikke relateret til calcium indtag undtagen hos individer, der har sjældne metaboliske bekymringer, der hæver niveauerne på calcium i blodet.[29]

FNB anbefaler, at voksne mellem 19 og 50 år får 1.000 mg calcium Per dag. Mænd 51 til 70 bør også sigte mod 1.000 mg pr. Dag, og kvinder 51 til 70 har brug for 1.200 mg pr. Dag. Mandlige og kvindelige voksne over 71 år bør få 1.200 mg calcium hver dag.

Hvordan understøtter calcium fælles sundhed?

Calcium spiller en rolle i at holde knoglerne stærke og sunde knogler er vigtige for sunde led. Brusk er avaskulær, hvilket betyder, at den ikke har sin egen blod- og næringsforsyning. Når vi bevæger sig synovialvæsken fra leddene skubbes ned gennem de benede kanaler i underchondrale knogler, hvor den trækker næringsstoffer fra blodforsyningen i knoglen og fører disse næringsstoffer tilbage til brusk. Efterhånden som knoglesundheden falder, kan disse knoglekanaler nedbrydes, hvilket gør denne proces mindre effektiv.

Calciumtilskud at prøve

Swanson Premium Calcium Citrat Complex
Calcium Citrat er en af de mest absorberbare og biotilgængelige former for supplerende calcium. For dem der leder efter en ren Calcium Citrat uden tilsat magnesium vitamin D eller andre næringsstoffer, vi præsenterer disse økonomiske 200 mg kapsler.

Swanson Ultra Coral Calcium Complex
Denne unikke mineralformel har det ideelle forhold på 2: 1 calcium til magnesium sammen med 73 spormineraler i en perfekt, pH-afbalanceret kombination lavet af naturen.

Kombinationstilskud til fælles sundhed

Mange kosttilskud, der understøtter led, tages sammen for at give fælles næring fra alle vinkler. Populære formler for fælles sundhedskombinationer inkluderer Vegetarisk MSM & Glucosamin, Skaldyrfri), Glucosamin & Chondroitin, og nogle kosttilskud indeholder en nærende trio af Glucosamin, Chondroitin & MSM med Hyal-Joint.

Forskere vurderer løbende nye måder at hjælpe med at opretholde sunde led i alle aldre. Og når nye oplysninger bliver tilgængelige, Swanson Sundhed vil være her for at holde dig opdateret og give overlegne formler til støtte for fælles sundhed.

Hvis du vil lære mere om fordelene ved de fælles bærende næringsstoffer, der er omtalt i denne artikel, skal du læse 21 kosttilskud og vitaminer til mænds helbredog Glucosaminoversigt: De bedste typer (og formularer) til fælles sundhed.

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Fodnoter og referencer

  1. Antal amerikanere med alvorlig fælles smerte stigende. WebMD. (Adgang 05/07/2018) [] []
  2. Glucosaminsulfat. MedlinePlus. (Adgang 04/05/2018) [] [] [] []
  3. Forståelse brusk, led og aldringsprocessen. Healthline.(Åbnet 04/05/2018) [] []
  4. Glucosamin. Mayo Clinic. (Adgang 2/26/2018)[]
  5. Chondroitin. WebMD. (Åbnet 05/08/2018) [] [] []
  6. https://www.drugs.com/npc/chondroitin.html (Åbnet 05/08/2018) []
  7. Brug af gratis sundhedsmetoder i USA. National Center for Komplementær og Integrativ Sundhed. (Åbnet 05/08/2018) []
  8. Chondroitinsulfat reducerer både tab af bruskvolumen og knoglemarvsskader hos patienter i knæartrose, der starter så tidligt som 6 måneder efter påbegyndt behandling: en randomiseret, dobbeltblind, placebokontrolleret pilotundersøgelse ved hjælp af MRI. BMJ-tidsskrifter. (Åbnet 05/11/2018) []
  9. MSM (methylsulfonylmethan) Kosttilskud. Medicin Net. (Adgang 2/8/2018) []
  10. MSM: Hvad du skal vide. Sådan fungerer ting, sundhed. (Åbnet 05/08/2018) []
  11. Methylsulfonylmethane: Anvendelser og sikkerhed af et nyt kosttilskud (Adgang 2/14/2018) []
  12. Effekt af MSM Supplementation på træningsfremkaldt muskelskade og total antioxidantkapacitet. Journal of Sports Medicine and Physical Fitness. (Adgang 2/14/2018) [] []
  13. MSM (methylsulfonylmethan). WebMD.com. (Adgang 2/8/2018) [] []
  14. Kollagen type II. WebMD. (Åbnet 05/08/2018) [] [] [] []
  15. Molekylær cellebiologi. 4. udgave. National Center for Biotechnology Information. (Åbnet 05/08/2018) [] []
  16. Effektivitet og tolerabilitet af et ikke-denatureret kollagentilskud af type II til modulering af knæartrosesymptomer: et multicenter randomiseret, dobbeltblindt, placebokontrolleret studie. PubMed. (Åbnet 05/11/2018) []
  17. Gurkemeje. WebMD. (Åbnet 05/08/2018) []
  18. Gurkemeje. Det gyldne krydderi. National Center for Biotechnology Information. (Åbnet 05/08/2018) [] [] [] []
  19. Effektivitet og sikkerhed af Meriva®, et curcumin-phosphatidylcholinkompleks, under udvidet administration hos patienter med slidgigt. PubMed. (Åbnet 05/11/2018) []
  20. Vitamin D. WebMD. (Adgang 05/07/2018) [] [] []
  21. D-vitaminmangel svækker i USA, siger undersøgelsen. Videnskabelig amerikansk. (Adgang 05/07/2018) []
  22. Er der en forbindelse mellem vitamin D og fælles smerte? Healthline. (Adgang 05/07/2018) []
  23. Faktablad for vitamin D til forbrugere. Nationale sundhedsinstitutter. (Adgang 05/07/2018) []
  24. Intestinal absorption af calcium og fosfor. PubMed. (Adgang 05/07/2018) []
  25. Hvordan din krop bruger fosfor. Healthline. (Adgang 05/07/2018) []
  26. Kalk. Medline Plus. (Adgang 05/07/2018) [] []
  27. Kalk. Nationale sundhedsinstitutter. (Adgang 05/07/2018) [] []
  28. Knogletæthed. Medline Plus. (Adgang 05/07/2018) []
  29. Calcium ud over knoglerne. Harvard Health. (Adgang 05/07/2018) []

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
  • priserne
    Vis priser med eller uden forsendelse inkluderet for at hjælpe dig med at sammenligne os med andre verdensomspændende websteder og markedspladser. Læs mere om vores pris side.
Hovedmenu

Internationale websteder