De bedste tips om at tage vare på dine muskler efter at have arbejdet

Læsetid: 2 minutter
De bedste tips om at tage vare på dine muskler efter at have arbejdet

At starte en ny træning regime kan være utrolig spændende, samt en enorm humør-booster. At være fysisk egnet har vist sig at have fordele for både vores fysiske og mentale sundhed, som kan hjælpe med at give os en stor følelse af fornyelse.

At arbejde ud, uanset om du vælger at arbejde på din kardio eller styrkeopbygning, kan være ret anstrengende på dine muskelgrupper. Mange finder, især i begyndelsen af deres træningssessioner, at de bruger de næste par dage til at føle sig lidt elendige og stramme. Hvis du er bekymret for at passe på dine muskler efter en træning, hvad kan man gøre for at sikre, at du ikke gør dig selv eller dine muskler?

Køl ned

Når du er færdig med en øvelse, er en af de vigtigste ting, du kan gøre for din muskel sundhed, at køle ned korrekt. Uanset om dette er en energisk tur efter en løb eller strækker sig til dine muskler efter vægt træning, skal du tage overalt op til 20 minutter for at afkøle din krop tilbage. Dette hjælper med at forhindre den stive, ubehagelige følelse, du måske oplever næste dag efter en intens træning.

Tag regelmæssige pauser

På samme måde som du ikke bør nedbryde kosten for at tabe tons vægt, bør du heller ikke impulsivt udøve dag efter dag. At give dig tid til at komme sig er meget vigtigt, når det kommer til at udøve regelmæssigt. Det giver dine muskler tid til hvile, og resten af din krop. Der er ikke noget mere besejre end at vende tilbage til din træning rutine, kun for at finde ud af at du er for træt til at fuldføre det.

Sørg for at du får den rigtige ernæring

Forhåbentlig, med en ny træning kommer en forbedret kost. Det er selvfølgelig vigtigt at sikre, at du bruger en sund balance mellem frugt, grøntsager, magert kød eller protein og kulhydrater. Protein, når det kommer til at træne, er særligt vigtigt. Protein hjælper med at helbrede og opbygge muskler, hvilket vil hjælpe dig med at opnå et smukkere fysisk udseende, hvis det er det du leder efter.

Dem, der gennemgår særlig anstrengende træning, vil måske vælge proteinpulver og kosttilskud for at hjælpe dem med at opbygge den nødvendige muskelmasse, eller bare hjælpe deres muskler til at helbrede efter styrketræning. Kosttilskud til kramper kan også hjælpe til kortsigtede kramperproblemer.

Mens det er vigtigt at bygge på dine proteinniveauer efter tunge træning, er det også vigtigt, at du ikke begynder at springe på kulhydrater. Trendy kostvaner er alle gode og gode på kort sigt, men det kan være utrolig farligt at lade store fødevaregrupper ud af din kost efter kraftig motion. Kulhydrater er brændstof til din krop og bør være parret med en sund mængde protein.

Uden at tage sig tid til at passe på dine muskler, kan træning tage en betydelig vejafgift på din krop. Hvis du ønsker et bestemt niveau af styrke eller muskelmasse, er det vigtigt, at du ikke straffer dine muskler ved ikke at hvile, varme op eller varme op. Sund kost og kosttilskud kan også hjælpe dig med at helbrede og bygge på muskler, som skal parres med masser af tid til at hvile.

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
Hovedmenu

Internationale websteder