Betydningen af et sundt hjerte: En guide til en bedre livsstil

Læsetid: 2 minutter
Betydningen af et sundt hjerte: En guide til en bedre livsstil

Pas på dit helbred er afgørende for at nyde et godt, aktivt og tilfredsstillende liv. Dit gode helbred holder dig i live, og dit hjerte er det organ, der er centralt for din eksistens. Med dette i tankerne er det på tide at begynde alt, hvad du kan for at holde dit hjerte lykkeligt og i stand til at støtte dig effektivt.

Før du begynder at ændre din kost til det bedre og planlægge tid til træning i ugen, skal du prioritere at opgive dårlige vaner. Disse omfatter rygning, alkoholforbrug og stole på fastfood til følelsesmæssig komfort.

Få de krævede vitaminer

Vitaminmangler kan få dig til at føle sig træt, grumpy og svag. Det er alle stater, der kan forhindre dig i at have energi til at lave mad i stedet for at bestille takeaway og at stå op af sofaen og gå i gymnastiksalen. Start med at tage kosttilskud, der nærer din krop med de nødvendige forsyninger af jern (for træthed og anæmi), for eksempel såvel som vitamin D, vitamin C, magnesium og calcium.

Kontrol kolesterol

Høj kolesterol er ofte forårsaget af at have en dårlig kost og spise mættede fedtstoffer som dem, der findes i animalske produkter, rødt kød og fuldmælk mejeriprodukter. Det betyder, at dit blod indeholder for højt indhold af lipider (fedtstoffer), og disse kan påvirke, hvor godt dit hjerte kan fungere.

At reducere dit røde kødindtag er enormt gavnlig rådgivning, og der synes at være meget få, hvis nogen, positive til at spise rødt kød. Du kan spise bountiful protein fra f.eks. Æg, kyllingebryst, nødder og frø, bælgfrugter og bønner, og wholegrains.

Få din blodpumpning

En stillesiddende livsstil er forbundet med en række sundhedsmæssige klager. Uden en ordentlig og konsekvent øvelse øges din chance for at udvikle hjerte-og karsygdomme betydeligt. Inaktivitet er forbundet med forhøjet kolesterol niveauer og højt blodtryk, hvor sidstnævnte er en førende årsag til slagtilfælde.

Dem, der ikke udøver regelmæssigt, er langt mere tilbøjelige til at være overvægtige eller overvægtige, og man tror at øge chancerne for højt blodsukker, visse kræftformer og hjertesygdomme.

Det er vigtigt at du kan genkende stillesiddende adfærd og gøre noget ved det, før det er for sent. Ikke at udøve nok og være inaktiv kan være katastrofalt for dit helbred, så sørg for, at du får mindst tredive minutters motion hver dag. Dette kan være i form af sportsaktiviteter som f.eks. Cykling, svømning og vandring, eller at lege udenfor med dine børn eller hund eller rent faktisk rengøre huset grundigt.

Administrer stress

Forhøjede niveauer af stress kan virkelig tage sin vejafgift på dit hjertes sundhed, hvorfor det er så vigtigt at gøre tid til at slappe af efter en lang dag, lad brystet løsne, trække vejret dybt og få en tidlig aften søvn. Fokus på at undgå alkohol for at tage kanten af en stressende dag som sådan kan have yderligere negative virkninger for dit hjerte, sovende rutine og kognitive fungere.

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
Hovedmenu

Internationale websteder