Dynamiske Duos! 5 par til forøgelse af din velvære

Læsetid: 7 minutter
Dynamiske Duos! 5 par til forøgelse af din velvære

Vi har alle de fantastiske venner, der hjælper os med at være vores bedste selv- og vi gør det samme for dem! Men vidste du at visse næringsstoffer også gør dynamiske duoer?

Nogle suppleringsparationer forstærker hinandens fordele, og andre arbejder for at supplere og hæve effekterne af en anden for at hjælpe dig med at opnå optimal velvære. Her er nogle af vores yndlings wellness-parringer at prøve.

# 1 gurkemeje + sort peber

Lad ikke deres fælles navne narre dig! Gurkemeje og sort peber har masser af fantastiske fordele at tilbyde ud over at tantalizing dine smagsløg, og de fungerer bedre, når de tages sammen.

Fordele ved gurkemeje

Gurkemeje er et wellness-kraftværk, der understøtter fordøjelsen kognitive sundhed, led, hud og meget mere. [1]Det skyldes primært en potent antioxidant i gurkemeje kendt som curcumin. Curcumin absorberes ikke let af din krop, men det er her, sort peber kan hjælpe. [1]

Fordele ved sort peber

Uendelig sort peber har en overraskende varieret ernæringsprofil, der indeholder magnesium vitamin K, ved at opretholde en sund, afbalanceret kost., jern, calcium, fiber og små mængder af flere andre næringsstoffer. [2]Sort peber kan også have antioxidant- og mavebeskyttelsesegenskaber. [3]

Selvom du ikke sandsynligvis vil spise nok sort peber til at opfylde dine krav til disse næringsstoffer hver dag, er det bare at vide, at du får lidt ekstra ernæring, når du tilføjer sort peber til en skål, det gør ikke ondt!

Hvorfor Par gurkemeje med sort peber?

Et stof i sort peber kendt som piperin øger biotilgængeligheden af gurkemeje. [1], [4] Det gør det ved at forsinke metabolsk sammenbrud af gurkemejeforbindelser i tarm og lever for at tillade højere niveauer af disse forbindelser at forblive længere i kroppen og dermed øge mængden af tid, din krop skal absorbere disse forbindelser, før de fjernes fra din legeme. [4]

Prøv gurkemeje og sort peber sammen i Swanson Premium Gurkemeje & Sort Peber. Og se vores kort video at lære mere om fordelene ved denne antikke krydderi.

# 2 Prebiotika + Probiotika

Du kan forbinde probiotika med yoghurt, og mens det er sandt, at nogle yoghurt indeholder dem (hvis mærket siger "levende aktive kulturer"), er der mange andre fordelagtige typer og kilder til probiotika. Plus, præbiotika hjælper probiotika trives. Her er scoop!

Fordele ved Probiotics

Din krop er hjemsted for trillioner af organismer, både gode og dårlige, og det er vigtigt at bevare balancen. Probiotika er de gode typer bakterier i din krop, der hjælper fordøjelsen, hjælper med at holde dit immunsystem i funktion og fremme generel trivsel. [5]

At tage et probiotisk tilskud er en fantastisk måde at styrke din tarm på med gavnlige bakterier, der hjælper med at holde dit system i skak, så de gode fyre opvejer det dårlige.

Fordele ved præbiotika

Prebiotika er en type kostfiber, der giver og fodrer de sunde bakterier i dit system. [5] Denne specielle fibertype fordøjes ikke af os, men den fordøjes af de gode bakterier i tarmen for at hjælpe dem med at blomstre.

Naturlige kilder til præbiotika omfatter cikorie rod, mælkebøtte greens, hvidløg, porrer og byg, men at tage et supplement, der indeholder både prebiotika og probiotika, kan hjælpe dig med at få det rette forhold på en bekvem måde. [6]

Hvorfor tage præbiotika med probiotika?

Uden præbiotika kan sunde tarmbakterier ikke blomstre. Tænk på det som en have. At tage probiotika er som at tilføje planter til din have, og at tage præbiotika er som at tilføje gødning til din have. Begge er gavnlige for haven, kun på forskellige måder. Og for den sundeste haven tilføjer du begge.

Få de kombinerede fordele ved præbiotika og probiotika i Swanson Ultra Probiotic + Prebiotisk Fiber.

# 3 Calcium + Vitamin D

Din krop ombygger løbende dit skeletsystem gennem en kombination af reabsorbering af gammel knogle og skabelse af ny knogle. [7] Hvert tiende år har du stort set et helt andet skelet! [7] For at holde knoglerne stærke i løbet af disse forandringer, har du brug for en stabil forsyning af benbærende ernæring, og calcium og vitamin D er øverst på denne næringsstofliste for knogleresundhed. Disse to næringsstoffer har også mange andre fordele!

Fordele ved Calcium

Når du spiser calcium, den opbevares i dine knogler og tænder og spiller en afgørende rolle i opbygningen af nye stærke knogler. [8] Calcium er også involveret i muskelkontraktion, nervesignaloverførsel, hormonfrigivelse, blodkarfunktion og mere. [8] Dette mineral er absolut nødvendigt for at holde din krop sund.

Fordele ved D-vitamin

Vitamin D fremmer calcium absorption i tarmen for at hjælpe os med at genopbygge vores niveauer af dette vigtige mineral, der er nødvendige for ny vækst og ombygning af knogler. [9] Vitamin D spiller også en rolle i immunfunktion, modulering af cellulær vækst, neuromuskulær funktion og mere. [9]

Hvorfor tage Kalsium og D-vitamin sammen?

Disse to næringsstoffer er stærkere sammen fordi de ikke er tilstrækkelige vitamin D niveauer vores organer vil ikke absorbere nok af calcium vi forbruge. tager calcium alene er det ikke nok. Vitamin D hjælper os også med at opretholde passende fosfatniveauer, hvilket er en anden faktor i knoglevækst og remodeling.

Selvom vores kroppe gør noget vitamin D efter vores hud er udsat for solens stråler, mangler solens eksponering eller iført solcreme begrænser vores evne til at gøre det. [9] Også, når vi bliver ældre, bliver vores hud mindre effektiv ved syntetisering vitamin D. [9] Så sørg for at få nok af disse vigtige næringsstoffer ved at tage en kombineret calcium og vitamin D supplement.

# 4 Vitamin E + Omega-3

E-vitamin og omega-3 kosttilskud er blandt de mest populære kosttilskud til rådighed. Disse to næringsstoffer er ofte taget sammen, fordi de giver nogle lignende og komplementære fordele for vores helbred.

Fordele ved E-vitamin

E-vitamin er vigtigt for syn, reproduction og vores blods, hjerne og huds sundhed. Det har også en antioxidant effekt, der hjælper med at beskytte dine celler mod skadelige frie radikaler. [10] E-vitamin var det allerførste supplement solgt af Swanson® næsten 50 år siden!

Fordele ved omega-3

Omega-3 fedtsyrer, herunder både eicosapentaensyre (EPA) og docosahexaensyre (DHA), er mest velkendte for at fremme hjerte og hjerne sundhed, men omega-3'er understøtter også sunde øjne, led, ben og hud. [11] Plus, det kan hjælpe dig med at sove bedre og få et mere positivt humør. [11]

Hvorfor tage E-vitamin og Omega-3 sammen?

Omega-3 fedtsyrer og vitamin E arbejde i kombination for at fremme og beskytte velbefindende. De beskyttende kvaliteter af vitamin E udvide til at beskytte omega-3 fedtsyrer i hjernen, hvilket gør disse to til en vindende combo til at støtte kognitive sundhed. [12]

EPA og DHA er begge nødvendige til sund kognition og lave niveauer af vitamin E har været forbundet med hukommelsesproblemer. [13], [14]Begge næringsstoffer understøtter også hudens sundhed, herunder sundt kollagen, og vitamin E tilbyder yderligere hudroerende fordele.

Få fordelene ved omega-3 og vitamin E i Swansoner prisvindendePlant-baseret Omega-3, der blev navngivet 2018 Omega produkt af året af NutraIngredients USA og Swanson Premium Vitamin E Blandede Tocopheroler.

Prøv vores prisbelønnede plantebaserede omega 3 supplement.

# 5 Vitamin C + Zink

Hvis du holder dit lægekabinet opbevaret med vitamin C og zink, du er på rette spor. Disse to næringsstoffer er velkendte for at støtte immunforsvar året rundt og især i vintermånederne. Lad os undersøge fordelene ved begge og hvorfor de er bedre sammen.

Fordele ved C-vitamin

Eksperter siger vitamin C er et af de "sikreste og mest effektive næringsstoffer", og det kan endda støtte lang levetid. [15] Det giver fordele for immun sundhed og hjerte sundhed samtidig fremme sunde øjne og hud også. [15] C-vitamin har også nogle anti-aging hudfordele på grund af dets antioxidante virkninger og dens rolle i kollagenproduktion. [15]

Fordele ved zink

Zink er et sporelement, som hjælper med at stimulere mindst 100 enzymer i vores kroppe. [16] Det er bedst kendt for at støtte immunforsvaret, hvilket det gør ved at aktivere T-celler og hjælpe med at kontrollere og regulere immunrespons. [16] Forskere siger også, at der sikres tilstrækkelige niveauer af zink kan reducere vores risiko for nogle aldersrelaterede sundhedsmæssige bekymringer. [16] Zink spiller også en rolle i frugtbarhed, hårvækst hjerne sundhed og mere. [16]

Hvorfor tage C-vitamin og zink sammen?

tager vitamin C og zink sammen giver din krop multi-facetteret immunhelsestøtte sammen med mange yderligere fordele fra begge næringsstoffer. Dette er en potent antioxidant combo, der styrker din krops forsvar og overordnede velbefindende. Prøv det ind Swanson Premium Zinc & C Lozenges.

Du + Swanson: Den perfekte parring til bedre sundhed

Mange af næringsstofferne ovenfor er sunde alene, men når de træffes i de rigtige parringer, kan de komplementere og endda forbedre virkningerne af hinanden. Og nogle af de mest gavnlige næringsstoffer har brug for en lille hjælp for at give dig optimal støtte.

Ligesom de stellære næringsstofparringer Swanson stræber efter at være din bedste wellness-partner. Vi er her for at hjælpe dig med at uddanne dig om en række emner inden for sundhed og velvære, mens vi leverer ernæring af høj kvalitet til at hjælpe dig på din wellness-rejse.

Tilmeld dig Swanson Sundheds-e-mails for at være den første til at vide om nye artikler og specielle kampagner, og del dine foretrukne ernæringsmæssige parringer i kommentarerne nedenfor!

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Fodnoter og referencer

  1. 10 Bevist sundhedsmæssige fordele ved gurkemeje og curcumin. Healthline.(Åbnede 08/07/2018) [] [] []
  2. USDA Food Composition Database. Standard Reference. (Adgang 08/07/2018) []
  3. Sort peber og sundhedsanprisninger: En omfattende afhandling. PubMed. (Adgang 08/07/2018) []
  4. Er gurkemeje kun effektiv, når den kombineres med sort peber? ConsumerLab. (Adgang 08/07/2018) [] []
  5. Probiotika og præbiotika: Hvad er forskellen? Healthline. (Adgang 08/07/2018) [] []
  6. 19 bedste præbiotiske fødevarer. Healthline. (Adgang 08/07/2018) []
  7. Hvad forårsager knogletab? MedlinePlus. (Adgang 07/11/2018) [] []
  8. Calcium. PubMed Health. (Adgang 08/07/2018) [] []
  9. Vitamin D. National Institutes of Health. (Adgang 08/07/2018) [] [] [] []
  10. Vitamin E. Mayo Clinic. (Adgang 08/07/2018) []
  11. 17 videnskabsbaserede fordele ved omega-3 fedtsyrer. Healthline. (Adgang 08/06/2018) [] []
  12. E-vitamin beskytter omega-3 fedtsyrer og hjernen. Oregon State. (Adgang 08/07/2018) []
  13. Omega-3 fedtsyrer EPA og DHA: Sundhedsmæssige fordele gennem hele livet. US National Library of Medicine. (Adgang 08/07/2018) []
  14. Flere former for vitamin E beskytter mod hukommelsesforstyrrelser, siger undersøgelsen. ScienceDirect. (Adgang 08/07/2018) []
  15. Fordelene ved Vitamin C. WebMD. (Adgang 08/07/2018) [] [] []
  16. Zink. Medicinsk nyheder i dag. (Adgang 08/07/2018) [] [] [] []

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
  • priserne
    Vis priser med eller uden forsendelse inkluderet for at hjælpe dig med at sammenligne os med andre verdensomspændende websteder og markedspladser. Læs mere om vores pris side.
Hovedmenu

Internationale websteder