Glem opløsninger: Få sundere for livet

Læsetid: 4 minutter
Glem opløsninger: Få sundere for livet

Jeg elsker at være sund, eller i det mindste forsøger at være hver dag og blive virkelig spændt, når folk træffer beslutninger om deres helbred. Faktisk, ifølge Googles søgedata og en nylig Marist Poll,Be a Better Person, Lose Weightog Get Healthyfortsætter med at være topopløsninger, som regel slå ud Get Organised, Travel og Read More i de sidste par år. Jeg har brugt næsten 30 år i sundhed og velvære industrien, udvikler produkter til at hjælpe folk på deres wellness rejser, så naturligvis jeg elsker den fortsatte beslutning om at blive sundere og blive bedre.

Hvis du ikke har lyst til at lave beslutninger, er du ikke alene. En nylig rapport fra Amerikanske nyheder viser, at cirka 80% af os mislykkes i vores beslutninger nu, og fredage er de dage, hvor vi mest sandsynligt vil afslutte. Det betyder, at kun 2 ud af 10 af os gør det over 30 dage ind i det nye år. Det er hårde odds! Men her er, hvordan du undgår det hjørne, eller kommer ud af det, hvis du er der lige nu - ikke forpligt dig til ekstreme forpligtelser. Ekstreme er svære at holde fast ved, så gør i stedet noget lille for dig selv hver dag, og sørg for at fejre disse små sejre. Ved at gøre små intentioner og omfavne livets daglige kaos, kan vi i sidste ende fokusere på at blive sundere for livet.

Små hensigter, ikke ekstreme forpligtelser

I stedet for ekstreme forpligtelser og store beslutninger kan du forestille dig at lave små daglige intentioner. Jeg handler om at introducere disse små, daglige vaner i mit eget liv og styre fri af høje eller store beslutninger. Ifølge BJ Fogg, en adfærdsmæssige psykolog ved Stanford University små vaner med belønninger er nøglen til at skabe langsigtet adfærdsændring. [1]Så hvis du aldrig har gået et løb i dit liv, i stedet for at forpligte dig til at løbe fem dage om ugen, skal du beslutte at bare tage dine løbesko på og gå til din hoveddør en gang om ugen. Chancerne er, at du går udenfor, og måske endda tager en tur rundt om blokken. Efter dette kan du måske finde dig selv gå, eller løbe, et par blokke om ugen. Virkeligheden er, at vi føler os dygtige, fordi vi startede med et lille, opnåeligt mål, og den følelse af præstation kan hjælpe med at få det lille mål til at vokse til et større mål, og hold derefter fast. Og vi er nødt til at fejre de små valg, vi tager hver dag. Se på dagen og dine valg i mindre bidder. Jeg nyder et par stykker chokolade om eftermiddagen - hvem kan modstå kontorbehandlingsglas? Men jeg kan også godt lide yoga eller tage trappen samme dag. Så ikke slå dig selv over det ene stykke chokolade. Balance dette valg med at tage trappen til et møde, spise en sund middag eller fejre det faktum, at du kom til yoga den morgen. I stedet for at tænke på alle manglerne, når vi går i seng, lad os fejre disse små sejre og være venlige mod os selv.

Omfavne kaos

Hvorfor omfavne kaoset? Der er ingen vej rundt om det. Livet kaster meget vores vej, og det er vigtigt at holde en fleksibel tankegang og fejre vores små præstationer for at holde os i bevægelse fremad. Det hjælper, hvis vi holder vores større mål i tankerne, klar over, at der er mere end en måde at nå disse mål på, og forstå, at den eneste tidslinje, vi er på, er vores egen. Hvert lille skridt vi tager langs vejen giver os momentum, og dette lille skift i tankegangen kan bringe et fornyet perspektiv til målindstillingen.

Så mange beslutninger synes at dreje rundt om ting, vi ikke nødvendigvis vil gøre eller har besluttet at benægte os selv, i stedet for at fokusere på positive vaner, vi kan føje til vores liv for at nå vores mål. Det er svært at have en positiv holdning, hvis du er hyperfokuseret på, hvad du eliminerer. I begyndelsen af hvert år tænker jeg mig selv på kaoset af, hvad der skal komme og leder efter de ting, jeg kan gøre for at hjælpe mig med at forbedre hver dag, der passer realistisk i mit livs craziness. Desuden viser forskning, at robusthed er bygget ved at arbejde gennem udfordrende situationer, vurdere vanskeligheder fra mere optimistiske perspektiver, som kan hjælpe dig med at se resultaterne mere positivt og øge din tilfredshed med livet. [2] Og når det kommer til lykke og livtilfredshed, er positive følelser meget vigtige, da de er en "stærk kilde til vækst og forandring." [2]

Hvordan vi står overfor udfordringerne, begrænsningerne og den generelle galskab i vores moderne liv betyder noget. Vi kan hjælpe os ved at være positive og omfavne kaoset og arbejde gennem realistiske måder at skabe varige, sunde forandringer for livet.

Få sundere for livet

Selv i de næste par minutter kan du gøre noget lille og opnåeligt for dit helbred og fejre dine bestræbelser, som at drikke et glas vand eller snige i nogle strækninger. Til sidst vil de små ændringer blive positive vaner. De vil skabe fremdrift for at hjælpe dig med at blive mere succesfulde i at nå dine mål langt ud over de første 30 dage af året.

Vi er alle på vores egen wellness-rejse, som kan fyldes med uventede bump og omveje undervejs. Vi tager alle et par skridt frem og tilbage hver dag. Det er så vigtigt at fejre den rejse, vi er på og indse, at vi forsøger vores bedste for at gøre, hvad der er godt for os. Hvis vi tager små, forsætlige skridt hver dag med positive tanker og empati for os selv, vil vi være mere tilbøjelige til at gøre de små, sunde vaner en del af vores regelmæssige wellness-rutiner. Så fejret din rejse og vilje til at fortsætte med at prøve - og ved at jeg lige er med dig, forsøger og fejrer også.

Så hvad er dine små hensigter for dette år? Hvordan vil du fejre dine små sejre? Ved at afstå ekstreme forpligtelser, sætte små intentioner og omfavne kaoset, kan du omforme den måde, du tænker på beslutninger og ved, at du gør dit bedste for at blive sundere for livet hele året rundt.

* Disse udsagn er ikke blevet evalueret af Food and Drug Administration. Disse produkter er ikke beregnet til at diagnosticere, behandle, helbrede eller forebygge nogen sygdom.

Fodnoter og referencer

  1. Glem Big Change, Start med lille habit: BJ Fogg Tedx Fremont. []
  2. Lykke udpakket: Positive følelser Øge livtilfredsheden ved at bygge modstandsdygtighed. Emotion (Washington, DC), 9 (3), 361-368. [] []

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
Hovedmenu

Internationale websteder