Tilbage til skolens sundhedstips

Læsetid: 8 minutter
Tilbage til skolens sundhedstips

Med den første skoledag lige rundt om hjørnet er det en travl tid på året for både forældre og børn. Mellem shopping til skolelever, ved at vælge den perfekte rygsæk, sørg for at skolens uniform er klar til den første dag og forsøger at få mest muligt ud af de resterende sommerdage - der sker meget!

Dette er en af de vigtigste tider på året, fordi det bliver året rundt for at få dine børn til en god start for det nye skoleår, uanset deres alder. Det omfatter også at lægge et fundament for optimal sundhed også! Her er tilbage til skole tips til forældre til at hjælpe yngre børn, teenagere og universitetsstuderende med wellness hele året rundt.

Tilbage til skoletips til yngre børn

Overgangen fra ubekymrede sommerdage til skoleårsplaner er aldrig let, især for yngre børn. De kan være vant til at opholde sig senere, sove længere og have mindre struktur i deres dage samlet set. Her er en nyttig liste for at få en sund start til skoleåret.

Kom tilbage på sporet med søvn

Vent ikke til natten før klasser begynder at justere sengetid. Start mindst et par dage i forvejen, eller endda en uge i forvejen, hvis det er muligt, for at hjælpe dem med at tilpasse sig nye sovemønstre gradvist. Sæt sengetimer og vågetider, der langsomt skifter tilbage til skoleårets skema, så de ikke bliver trætte i klassen. Hvis du har latt sengetidslinen glide (som vi gør om sommeren), skal du begynde at genoprette deres sengetid rutine omkring 7-10 dage før skolens start.

Begræns enhedstid, især om natten

Lyset fra elektroniske enheder kan forstyrre kroppens melatoninproduktion og gøre det vanskeligere at komme i seng. [1] Indstil en skærm-time cutoff en time før sengetid og hold elektroniske enheder ud af soveværelset. For at gøre soveværelserne til en "Ingen telefonzone", opret en udpeget opladningsstation i køkkenet eller stuen, hvor enheder kan placeres om natten.

Gå til en Vision Check

Planlægning af årlige øjeundersøgelser for børn forud for skoleåret er en god ide. Antag ikke, at dit barns vision er fantastisk, hvis han eller hun ikke har klaget over det. Sund vision er vigtig for et vellykket skoleår, og gør det til en del af din tilbage til skole tjekliste er en god måde at sikre, at det ikke bliver glemt.

Begynd at tænke på skole frokoster tidligt

Hvis du pakker frokost til dine børn, skal du kontakte skolen på forhånd for at få opdateret allergen politikker, så du kan planlægge frokoster, der er sunde og sikre for alle, og lager dine køkkenskabe med næringsrige, sunde muligheder for at pakke. Vælg proteinrige muligheder, da protein vil holde din lille følelse fuld i længere tid om dagen. [2] Det er svært at koncentrere sig med en røvende mave! Nogle gange er det svært for børn at afslutte deres frokoster, da de sætter sig ind i den nye skole rutine. Pak et par af deres yndlingsmåltider, og tænk snack-størrelse bites for protein, frugt og grøntsager for at fremme opmuntring til at spise.

Opdater dine børn på grundlæggende hygiejneprincipper

Påmind unge børn om hygiejneprincipper, mens de i skole er ved at vaske deres hænder efter at have leget med fælles legetøj, leger udenfor, går på badeværelset og før de spiser. Mind dem også om at dække deres næse og mund med deres hånd eller væv, hvis de hoster eller nyser. Du kan overveje at holde nogle håndrensningsservietter og et par væv i deres rygsæk til nødsituationer. Når dine børn kommer hjem fra skolen, er det en god idé at få dem til vane at vaske deres hænder, efter at de har taget deres sko og opbevar rygsækken.

Lag dit vitaminskab med sunde essenser til børn

Voksende organer har brug for en række næringsstoffer for at forblive sunde. Udfyld ernæringsmæssige huller med en aldersmæssig, daglig børns multivitamin. Og lager børns immun sundhed essentials gerne zink og vitamin C, elderbærsirup og echinacea dråber.

Tilbage til skole tips til teenagere

Mange af de ovennævnte tip er også gode til teenagere, herunder tilbagekaldelse af sovende skemaer, begrænsning af skærmtidspunktet, en årlig synkronisering og vedligeholdelse af immunforsvaret, men her er nogle yderligere tilbage til skoletips til teenagere.

Få en sund start hver dag

Din teenager er muligvis ansvarlig for sin egen morgenmad nu, og det er fantastisk! At tilskynde til uafhængighed er vigtigt, men det er også en afbalanceret morgenmad for at komme dagen i gang. Lager sunde, lette at lave indstillinger som yoghurt med granola og bær, og hvis korn er i morgenmadsmenuen, skal du sørge for, at det er højt i protein og ikke kun fuldt af kulhydrater for at undgå en midt om morgenstød og relateret hjernetåge.

Gør tid til rigtig snak

Hvis din teenager er vant til bare at svare "det var fint" når du bliver spurgt om skoledagen, graver du lidt dybere for at få ham eller hende til at tale mere. Teenage år kan være stressende. Og følelsesmæssig sundhed kan påvirke den generelle sundhed og koncentration, så sørg for, at din teenager ved, at du er der for at lytte, og at han eller hun ikke er alene i at håndtere livets udfordringer. Under bilture og før seng kan være en god tid at forsøge at engagere din teenager i en samtale om deres dag.

Opmuntre sunde vaner

De vaner, der er udviklet nu, vil følge dine børn til voksen alder, så vær en muliggør af gode vaner, der vil påvirke dit barns helbred på lang sigt. Lær ham eller hende, hvordan man forbereder afbalancerede frokoster til skolen, hvordan man styrer stress, og hvordan man bliver organiseret og etablerer en nyttig rutine (som også vil hjælpe med at mildne stress). Og hvis dit barn ikke er involveret i sport eller får regelmæssig aktivitet, skal du hjælpe ham eller hende med at gøre den daglige aktivitet til en vane.

Planlæg nedetid

Efter skolens aktiviteter er det godt, men hvis din teenager altid har travlt med hjemmearbejde og planlagte aktiviteter med lidt plads til nedetid, kan det være på tide at tage nogle af disse ekstracurricular aktiviteter tilbage og begrænse dem til det, som han eller hun virkelig nyder. Det er vigtigt for børn at have tid til at hvile og genoprette, tilbringe tid sammen med familien og at udøve deres egen fantasi.

Ernæringsmæssige behov for teenagere

Børn i alle aldre, herunder teenagere, skal udfylde ernæringsmæssige huller med a multivitamin. Moderne kostvaner er ikke altid op til opgaven at opfylde vores ernæringsbehov selv for voksne, og dette kan forværres af, at teenagere kan være kræsne spise. [3]

Multivitaminer er ikke en erstatning for sunde vaner og en kost rig på næringsmidler, men de hjælper med at dække baserne. Overvej også at tilføje en Omega 3 supplement til din teenagers wellness rutine. Undersøgelser viser, at det kan hjælpe med fokus, koncentration, humør og generelt velvære. [4] Magnesium kan også være en god mulighed, da det hjælper med at mildne stress og angst. [5] Men tal med din læge, før du giver kosttilskud til børn.

Tilbage til skoletips til kollegium og universitetsstuderende

Ser du dit barn til universitetet i år? Uanset om det er første semester eller sidste år, kan du hjælpe dem med at trives i dette akademiske år. Her er nogle tips til at holde sig sunde på college og universitet.

Gør det nemt at spise sundt

Lær dit barn hvordan man kan holde deres værelse fyldt med sunde valg som nødder, frø, nøddesmør, tørrede frugter og let at lave mad som supper, tunfisk, kylling og grøntsager, fuld hvedepasta, tomatsauce, tortilla wraps osv.

Studerende vil være mindre tilbøjelige til at nå frem til usunde snacksautomater eller bestille pizza så ofte med hurtige muligheder, der er let tilgængelige.

Send a quick note with a care pakke of healthy snacking options a few times a year.

Favorit Snacks til College & University Students

100% Certified Organic Freeze-Tørrede Jordbær Skiver: Jordbær er gode på mange måder. De tilfredsstiller en sød tand. De er høje i sund fiber. Men de er ikke altid i sæsonen, og de holder ikke meget længe i køleskabet. Løsningen? Friske, fryse-tørrede økologiske jordbær, der holder i skabet og plump op, når du er klar til dem.

Hele, rå Cashewnødder - Usorteret: Cashewnødder er en naturlig kilde til fiber og jern og tilbyde 5 gram protein pr. ¼ kops servering. Ofte fejlagtigt som en møtrik, dette frø er nærende og en god snack til at holde hånden på college.

Forbedre gode vaner og energisk sund

College & University lægger stor pres på unge sind for at lykkes. Det kan tilføje op til sene aftener drevet af koffein efterfulgt af tidlige morgener, der kæmper for at fokusere i klassen. Mange elever ved ikke, at der er en bedre måde, eller at trækker allnights kan faktisk skade deres præstationer i stedet for hjælp.

Lær dine barn produktivitet tips og tricks som at studere i fokuserede udbrud på 20-30 minutter efterfulgt af en 5-10 minutters pause. Og minde ham eller hende om at motion, sund kost, opholder sig hydreret og får nok søvn hjælper mere med den samlede produktivitet, koncentration og energi end koffein og all-nighters.

Tilføj også antioxidant-rige Matcha grøn te og økologisk kaffe til din indkøbsliste som sundere koffeinholdige alternativer til sukkerholdige sodavand eller energidrikke.

Indstil scenen for sund læring og afslappende genopretning

At bruge en masse tid på at studere i et lille soveværelse eller Uni-lejlighed kan være mentalt drænet, og det kan endda have fysiske følger, hvis miljøet ikke er optimeret. Sørg for, at din studerende har et skrivebord til studier for at afskrække falderne, mens du studerer i sengen. Opmuntrer til en ændring af kulisser nu og da som at studere i et bibliotek, park eller café.

Og hjælpe ham eller hende med at få mest muligt ud af deres universitetssoveværelse for at fremme afslappende søvn. Giv alternativer til overhead lys, så lysene kan dæmpes om natten for at hjælpe kroppen med at slappe af og forberede sig på søvn.

Hold tunet ind til mental sundhed behov

Kollegium og universitetsår markerer en overgang til voksenalderen, og denne overgangsperiode kommer med masser af stress og følelsesmæssige udfordringer. Sørg for, at dit barn ved, at mens du måske ikke er der personligt, er du stadig der for at tale.

Hvis dit barn synes at kæmpe, planlægge en aftale for ham eller hende med en rådgiver eller terapeut. Det er normalt mere effektivt at arbejde gennem store udfordringer med en kvalificeret fagmand end et nært familiemedlem alene. College og universiteter har normalt personale til rådighed på deres wellnesscentre for at hjælpe eleverne. Det er en god ide at undersøge disse muligheder, når dit barn går ind på skolen for bedre at forstå de ressourcer, der er tilgængelige for dem på campus.

Build & Support selvpleje rutiner

Lær dit barn om vigtigheden af selvpleje og hvordan man opretter en selvomsorgsrutine. At lære at pleje deres bedste selv vil hjælpe eleverne til at føle sig sunde og lykkelige og lade dem udføre deres bedste. Læs 11 bedste selvpleje tips til sind og krop til ideer til at dele og pakke et universitets selvforsynet startpakke, herunder søvnfornærmelser som en søvnmaske, æteriske olier og kamille te.

5 kosttilskud til kollegium og universitetsstuderende

Støjende flatmates, cafeteria måltider og endeløs studere kan tage en vejafgift. En daglig multivitamin er vigtig for at opfylde kernebehov, og andre kosttilskud kan også hjælpe. Her er vores top 5 kosttilskud til universitetsstuderende.

Real Food Multivitamin: Trods vores bedste indsats er elevernes kostvaner ikke altid den sundeste. Udfyld ernæringsmæssige huller med et multivitamin hentet fra hele fødevareingredienser.

Magnesium Supplements: Magnesium er vidunderligt for at hjælpe med at lette stress, og det har også andre frynsegoder. Det understøtter cellulær energi, sunde knogler, bedre søvn, humør og meget mere.[5], [6]

Omega-3 kosttilskud: Essentielle fedtsyrer fremmer mange områder af sundhed, men eleverne kan drage størst fordel af de hjerneunderstøttende fordele omega-3. Undersøgelser viser omega-3 fedtsyre kosttilskud kan bidrage til at forbedre fokus, hukommelse og humør. [4]

Probiotiske kosttilskud

Fordøjelsessygdom påvirker den generelle sundhed og immunfunktion, for ikke at nævne fordøjelseskanalen kan være ubehageligt og distraherende. [7] Hjælp med at holde din elevernes system afbalanceret med et probiotisk til fordøjelseshygiejne.

Også overveje adaptogene urter som Rhodiola Rosea eller Ashwagandha at hjælpe med at slappe af, ro og velvære.

Før dit barn går ud på college eller universitet, er det en god idé at planlægge en årlig checkup med deres læge og diskutere, hvordan man støtter deres ernæringsmæssige og følelsesmæssige helbred.

Sunde tilbage til skole tips

Ved at planlægge fremover kan du hjælpe med at gøre dette til det sundeste og mest succesrige skoleår, men for børn i alle aldre. Har du dine egne sunde tilbage til skolen tips til at dele? Vi vil gerne høre dem i kommentarerne nedenfor.

Hvis du har haft denne artikel, skal du tilmelde dig Swanson e-mails for at være den første til at vide om nye indlæg og vores bedste kampagner.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Fodnoter og referencer

  1. Blue Light har en mørk side: Harvard Health Publishing. (Adgang 11/06/2017) []
  2. Virkningerne af øget proteinindtagelse på fuldhed: en meta-analyse og dens begrænsninger. Journal of the Nutrition and Dietetics Academy. (Adgang 08/22/2018) []
  3. Manglende næringsstoffer i din mad. WebMD. (Adgang 08/22/2018) []
  4. De øverste ingredienser til kognition, fokus og humør. NUTRAIngredients USA. (Adgang 08/22/2018) [] []
  5. Effekten af Magnesium på subjektiv angst og stress-en systematisk gennemgang. US National Library of Medicine. (Adgang 08/22/2018) [] []
  6. Magnesium Fact Sheet for sundhedsprofessionelle. National Institutes of Health. (Adgang 08/22/2018) []
  7. Gut: Hvor bakterier og immunsystem mødes. (Adgang 08/22/2018) []

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
  • priserne
    Vis priser med eller uden forsendelse inkluderet for at hjælpe dig med at sammenligne os med andre verdensomspændende websteder og markedspladser. Læs mere om vores pris side.
Hovedmenu

Internationale websteder