Top 15 vitaminer og kosttilskud til kvinder over 30 og kvinder over 40 år

Læsetid: 12 minutter
Top 16 vitaminer og kosttilskud til kvinder over 30 og kvinder over 40 år

At blive ældre virker bare ikke retfærdig, gør det? Sikker på, det er uundgåeligt, men det betyder ikke, at vi skal læne sig tilbage og tage det! Der er masser af sunde måder at bekæmpe eller glatte over nogle af de uønskede ændringer, alderen kan medføre.

At kigge og føle sig bedst kræver at skabe balance mellem sind og krops sundhed, forbliver aktive og får optimal ernæring for at bekæmpe de tegn på aldring, som du sandsynligvis vil støde på i din 30'erne og 40'erne.

Disse vil sandsynligvis være de travleste år i dit liv, mellem jonglering af en karriere og hjemmeliv, men det er vigtigt at finde tid til selvbehandling. Så gør en forpligtelse til at få din krop bevæger sig hver dag og tjek vores valg nedenfor for de bedste vitaminer og kosttilskud til kvinder i deres 30'erne og 40'erne.

Vitaminer og kosttilskud til kvinder over 30 år

Når det kommer til sundhed og velvære, lægger hvert årti grundlaget for det næste. Så trin op dit selvpleje spil i din 30'erne og 40'erne og nyd din krop med vitaminer og kosttilskud, der vil hjælpe med at holde dig sund, mens du alder, kæmper med synlige tegn på aldring og minimere stress.

# 1 Real Food Multivitamin for Women

På trods af vores bedste indsats kan det være svært at helt opfylde vores ernæringsbehov med vores moderne kostvaner. Forskning viser, at de fleste voksne ikke får nok af 10 essentielle næringsstoffer dagligt! [1] Og det skaber mange ernæringsmæssige huller.

Hvis du ikke allerede tager en, er et godt multivitamin et godt sted at starte, og hvis din multivitamin er lavet af ægte fødekilder - endnu bedre! Det er tættest, du kan komme til den rigtige ting.

Swanson Real Food Multivitamin for Women nærer din krop med 17 essentielle vitaminer og mineraler plus antioxidant gurkemeje stress-busting ashwagandha, og tranebær koncentrat til urinvejs sundhed.

# 2 Essential Calcium & Vitamin D Combo

Hvis du ikke opfylder 100% af dine daglige krav til calcium og vitamin D mellem din kost og multivitamin, tilføj en calcium og vitamin D kombinationstilskud til dit regime. Disse næringsstoffer er yderst vigtige i dine 30'ere og derover.

Dit skeletsystem ændrer sig og regenererer med hvert årti, og din krop udfører denne mirakuløse virkning gennem en kombination af gammel benabsorption og ny knogledannelse. [2] Denne proces fortsætter igennem hele livet, men når vi bliver gammel, bliver vores knogler mindre tætte og begynder at tabe calcium over tid, især hvis vi ikke får nok calcium og vitamin D. [2]

Tager en calcium supplement alene er ikke nok, fordi din krop har brug for vitamin D til calcium absorption. [3] Det spiller en afgørende rolle for at opretholde passende niveauer af calcium og fosfat er nødvendigt for knogleresundhed. [3] Desværre får de fleste ikke nok vitamin D, og det kan efterlade os kort calcium såvel. [4]

Få denne vindende combo i Swanson Premium Calcium Citrate og Vitamin D, som er fyldt med 315 mg calcium plus 200 IE af vitamin D at forbedre calcium absorption.

# 3 Rhodiola Rosea for stress og humør

Vidste du, at 75-90% af lægebesøg skyldes sundhedsmæssige bekymringer, der er relateret til stress? [5] Det er sandt! Stress tager et reelt vejafgift på dit helbred. Det kan spille en rolle i alt fra hjertesygdomme til hudproblemer, og det bidrager endda til udseendet af hudens aldring. [6]

Du kan ikke altid kontrollere stressorerne omkring dig, men du kan give dig selv en lille hjælp med, hvordan din krop og sind reagerer på stress med adaptogene urter som Rhodiola Rosea. Adaptogener er en kategori af urter, der hjælper med at udjævne stress svar, reducere stress hormonniveauer og hjælper dig med at føle dig mere centreret overalt, selv under stressede situationer og langsigtede stress. [7]

Prøv det Swanson Ultra Rhodiola Rosea Root, eller få de kombinerede fordele ved Rhodiola Rosea plus energizing, science-backed botanicals i Swanson Ultra Pure Energy.

Pure Science Herbal Blends

# 4 Mirakuløs Magnesium

Er du stresset, træt eller moody? De fleste mennesker forbinder magnesium med sunde knogler, og de er på rette spor, fordi magnesium spiller en rolle calcium absorption og ben sundhed. [8] Det er vigtigt, men der er mere til dette mineral-meget mere.

Magnesium bruges af hver celle i din krop og spiller en rolle i hundredvis af processer, hvilket gør det til et virkelig vigtigt næringsstof til wellness. [8] reduceret stress eller ængstelse, bedre søvn, støtte til sunde muskler og nervefunktion, hjertesundhed og energiproduktion er alle på den lange liste over magnesium . [8]

Efter at have forsøgt magnesium for første gang, oplever folk ofte en øget følelse af velvære og en rolig og fredelig følelse. [9] Det er velkomne oplevelser for travle kvinder i deres 30'erne og 40'erne.

Prøv det selv i Mellow Mag, en beroligende, forfriskende magnesium der er perfekt til afslapning i slutningen af en lang dag, eller Swanson Ultra Chelated Magnesium.

# 5 Essential Folic Acid for Prenatal Health & More

Folsyre, også kendt som folat, er godt k now n som et vitalt prænatal vitamin. Kvinder, der bruger sunde kostvaner med passende folat i løbet af deres fødselsår kan reducere deres risiko for at få et barn med en fødselsdefekt i hjernen eller rygmarven. [10] Kilder til folat omfatte frugt, grøntsager, fuldkornsprodukter, berigede korn og kosttilskud.

Folat tilbyder fordele ud over prænatal støtte. Ud over de prænatale fordele ved folsyre, det understøtter også din kardiovaskulære sundhed og humør, som folk med lavt folsyre niveauer kan have en højere risiko for hjertesundhed og humør bekymringer. [11]

Hvis du ikke får nok folsyre fra din daglige kost, prøv Swanson Real Food Folic Acid, som giver 1.000 mcg af folsyre pr. veggie kapsel, afledt af organisk citrus citronekstrakt.

# 6 Energizing, Muscle-Supporting Protein

Protein er ikke kun for fitness fanatikere, vi lover! Der er mange myter omkring proteinpulver. Men rolig, det kommer ikke til at gøre dig pludselig stærke muskler. Hvilket protein can gøre er at hjælpe dig med at tabe muskler, når du alder, få dig til at føle sig længere end carbs, give dig mere energi og brænd din krop med ernæring til at reparere muskler og andre væv. [12],[13] Det er fordele, vi alle kan sætte pris på, når vi alder.

Din krop lagrer ikke protein fra dag til dag som det gør med mange andre næringsstoffer, så det er op til dig at få det protein, du har brug for hver dag. [13]Power din dag (og disse muskler) med proteinrige fødevarer og snacks, eller prøv en valleproteinpulver eller mælkefri, plantebaseret proteinpulver med en komplet profil af essentielle aminosyrer.

Og hold dit proteinpulver ved hånden på arbejdspladsen i de dage, når du forsøger at møde deadlines på lidt mere end koffein og håb. Du kan også tilføje det til en smoothie for morgenmad for at holde cravings væk i løbet af din morgen, så du vil være mindre tilbøjelige til at nå for højt carb snacks eller overeat senere på dagen! [14]

# 7 berigende jern til samlet velvære

Jern mangel er den mest almindelige ernæringsmæssige mangel over hele kloden, der påvirker 20-25% af mennesker over hele verden. [15]Og det er mere almindeligt hos kvinder og børn end hos mænd. [16]

Jern er et essentielt næringsstof til blodproduktion, og det hjælper med at holde dig stærk og tændt. Det er også vigtigt for en sund føtaludvikling hos gravide kvinder.[16]

Der er to typer af jern du kommer fra fødekilder, hæm og ikke-hæm jern. hæm jern er overvejende i kød, fisk og fjerkræ, mens ikke-hæm jern leveres af visse typer produkter, men de absorberes ikke ens. Din krop absorberer op til 30% af hæmen jern forbruges. [16] At spise kød øger din jern niveauer mere effektivt end vegetabilske kilder til jern. [16]

Hvis du er en af de mange kvinder, der ikke får nok jern hver dag, overveje at tage en mild jern supplement til at få dine niveauer op. Prøve Swanson Ultra SunActive Ikke-irriterende jern hvilket er meget biotilgængeligt og let på systemet.

# 8 Anti-Aging Schizandra Berry

Hvad hvis en simpel urt kunne hjælpe dig med at bekæmpe tegn på hudens aldring, kamp stress, detox din lever, øge immunforsvaret og øge fysisk og mental præstation? Adaptogenic Schizandra Berry har et ry for at gøre alle disse ting. [17], [18]

Denne urt har oplevet en stigning i interesse i det seneste, stort set på grund af dets hudbærende fordele og adaptogene egenskaber. Det er den primære ingrediens i flere trending hud sundhed supplement blandinger. Det er almindeligt anvendt til at hjælpe med hudhelseproblemer og kan hjælpe med at bekæmpe billeddannelse på grund af solens eksponering. [19]

Pure Science Herbal Blends

Vitaminer og kosttilskud til kvinder over 40 år

Mange af de samme næringsstoffer, som du har brug for for at forblive sunde og bekæmpe aldringstegn i 30'erne, er også nødvendige i 40'erne. Men der er nogle yderligere næringsstoffer, som du bør overveje at tilføje din wellness-rutine i 40'erne for at fremme trivsel nu og i fremtiden. Her er 8 kosttilskud, der kan føjes til din ernæringsrutine i 40'erne.

# 9 Antioxidant gurkemeje

Som et af de mest effektive urtetilskud på markedet er det ingen overraskelse, at gurkemeje dukker op overalt i disse dage - fra cafes til isbutikker.[20] Det bliver endda en populær ingrediens i ansigtsmasker! Gurkemeje er et superfood krydderi, der virkelig pakker i fordelene, uanset hvordan du bruger det. Men i dette tilfælde taler vi om gurkemejetilskud.

Hvad kan gurkemeje gøre for dit helbred? Den indeholder en stærk potent antioxidant kaldet curcumin, der gavner din krop på mange måder, fra kognitive støtte til fordøjelsessundheden og mere.[20] En nylig undersøgelse konkluderede, at a meget biotilgængelig form for curcumin kendt som Theracurmin® kan forbedre hukommelse, opmærksomhed og humør. [21]Desuden er antioxidanterne i gurkemeje også gode til dine led og hjerte! [20]

Vores foretrukne gurkemejetilskud er Swanson Premium gurkemeje med sort peber, fordi et stof i peber kan bidrage til at forbedre gurkemejeabsorptionen. [20]

# 10 Anti-Aging Vitamin A for Skin

Det er helt normalt for de rynker, der måske er begyndt at dukke op i 30'erne for at blive mere udtalte i dine 40'ere. Som altid er det vigtigt at drikke rigeligt med vand og fugtes regelmæssigt for at holde huden hydreret, men visse næringsstoffer kan også hjælpe med at bekæmpe tegn på aldring i huden, ligesom A-vitamin.

Vitamin A, eller betacaroten, er et velundersøgt vitamin til støtte for sund hud og giver anti-aging fordele. [22]Det ved du måske endda A-vitamin ved et andet navn retinol, en topisk form for vitamin A. I sin kerne A-vitamin er et karotenoid pigment fundet i visse farvestrålende produkter, og du kan få det i koncentreret form i kosttilskud og hud cremer.

Hvordan gør det A-vitamin hjælpe din hud? Når det tages internt A-vitamin har antioxidantegenskaber, der hjælper med at bekæmpe frie radikaler for at holde celler raske (der inkluderer hudceller) og kan hjælpe med at mindske nedbrydning af kollagen i huden på grund af soleksponering. [23], [24] Det understøtter også sund vision, hår, knogler og meget mere. [25]Eksternt A-vitamin og retinol hud cremer er bevist rynkefightere, der hjælper med at stimulere kollagen dannelse og give din hud en sund glød. [26]

Få fordelene ved A-vitamin internt og eksternt fra Swanson Premium Vitamin Adwwstabbwtes og Swanson Premium Retinol Cream.

# 11 essentielle fedtsyrer

Essentielle fedtsyrer er blandt de bedste anti-aging kosttilskud, der yder støtte til hjertet, hjernen, huden, leddene og meget mere. [27]Dette inkluderer både omega-3 og omega-6 fedtsyrer, som du måske har hørt om, men ved du noget om gamma-linolensyre (GLA)?

GLA er en form for omega-6 fedtsyre, og det overses ofte, på trods af at det har været fokus for herbalister i århundreder.[28] GLA er afgørende for at stimulere hud- og hårvækst, og kvinder tager det også til støtte under menstruation. [28]

Din krop kan syntetisere GLA fra dihomo-gamma-linolensyre (DGLA), men aldring kan forstyrre den proces, og typiske vestlige diæt indeholder lave niveauer af GLA. [29]GLA-fødekilder er begrænsede og inkluderer aftenblomsterolie, solbærfrøolie, borageolie, spirulina plus et par andre mindre kendte kilder.

Hvis du leder efter de bedste essentielle fedtsyretilskud, anbefaler vi at få din omega-3 fra vores prisbelønnede Plant-baseret Omega-3 supplement, der blev navngivet 2018 omega-3-produkt af året af NutraIngredients USA. Og få din omega-6 GLA fra Swanson EFAs Blackcurrant Seed Oil, som er værdsat af herbalists for dets 14-17% GLA indhold.

Plant-baseret Omega-3-prisvinder 2018 Omega-3-produktets årshandel Shop Now

# 12 Beautifying Biotin

Har du bemærket, at dit hår bliver tyndere i 40'erne? Er dine negle mere sprøde, end de engang var? Prøve biotin kosttilskud! Biotin er et næringsstof, der normalt tages for at hjælpe med at tykke hår og negle, og til at understøtte sund hud. [30]

Biotin er medlem af den B-komplekse familie af vitaminer og har et par andre navne, herunder vitamin H (som står for Haar und Haut, Tysk for hår og hud), og vitamin B.-7. Ud over dets hår, hud og negle fordele, opretholde passende biotin niveauer understøtter stofskifte og kan hjælpe mental sundhed. [31]

Food and Nutrition Board (FNB) anbefaler, at voksne over 19 får mindst 30 mcg biotin for dagen. [31] De rigeste fødekilder til biotin er orgelkød. Oksekød lever særlig rig på biotin, og biotin Er tilgængelig i meget lavere mængder fra æg, fisk, kød og nogle grøntsager. [31]

Få nok biotin fra fødekilder er ikke praktisk for alle, og biotin kosttilskud stammer fra hele fødekilder er det næstbedste. Prøve Swanson Real Food Biotin, featuring biotin fra Sesbania ekstrakt (Hummingbird tree). Det er en ikke-GMO, glutenfri, certificeret økologisk kilde til biotin til sundt hår, hud og negle.

# 13 Super Citrimax til Vægtstøtte

Uønskede pund har en måde at krybe på os, især når vi kommer til vores 40'ere. Det kan delvis tilskrives ændringer i dit stofskifte, men ændringer i muskelmasse kan også spille en rolle. [32]Du er måske ikke så aktiv samlet i dine 40'ere, da det er en tid, hvor livet har en tendens til at blive travlere generelt. Mindre aktivitet betyder mindre muskelbrug, hvilket fører til muskeltab, og kvinder i 40'erne mister muskler dobbelt så hurtigt som mænd i samme alder. [32]

Uanset hvad, er det vigtigt at planlægge tid til at tage sig af dig selv og finde måder at passe mere aktivitet i i løbet af dine dage for at forblive sunde gennem dine 40'ere og derover. Men du kan også give dit stofskifte en hjælpende hånd!

Super Citrimax giver dig vægtstyringsstøtten til den kliniske styrke Garcinia Cambogia med en potent 60% hydroxycitrisk syre (HCA) plus ChromeMate®, en type af niacin-bundet krom, der har vist sig at være 18x mere bioaktivt end andre typer krom. [33]Garcinia Cambogia fremmer også sunde serotoninniveauer for at understøtte en positiv stemning. [34]

# 14 nærende probiotika med præbiotika

Fordøjelsesproblemer kan blive mere almindelige i 40'erne, og der kan være mange syndere, herunder hormonelle ændringer. [35]Giv dit fordøjelses- og immunhelse et løft ved at tilføje en god probiotikum med prebiotisk fiber til din wellness-rutine. [36]

Din fordøjelseskanalen er et blomstrende økosystem af mikrober, og selvom det måske lyder lidt skræmmende, så er det præcis, hvordan det skal være! Når alt er i synkronisering opvejer de gode bakterier det dårlige, og fordøjelsen går glat. [36]Men nogle gange kan dette system komme lidt ud af sort og har brug for din hjælp.

Probiotika forstærker den gode tarmflora, og prebiotika giver de gode fyre et miljø, hvor de kan trives. Prøv det ind Swanson Probiotics Probiotic + Prebiotic Fiber.

# 15 Feminin Herb Dong Quai

I løbet af 40'erne kan du også bemærke, at din menstruationscyklus bliver lidt skør på grund af hormonforandringer, hvilket kan gøre den tid i måneden lidt mere udfordrende. Dette er et af flere områder, hvor dong quai kosttilskud kan hjælpe. [37]

Også kendt som kvindelig ginseng er dong quai en urt i samme familie som persille og indfødt til Japan og Kina. Det er ofte taget for at yde støtte under menstruation, samt at hjælpe med menopausale og præmenopausal bekymringer. [37]

Leder du efter de bedste dong quai kosttilskud? Få de harmoniserende og energibesparende fordele ved denne gamle urt Swanson Premium Dong Quai.

Din sundeste, fedeste 30'erne og 40'erne

Balancering af arbejde, liv og andet ansvar kan nogle gange lade os føle, at der bare ikke er tilstrækkelig tid til selvpleje, men du fortjener at prioritere dig selv. Når du tager dig godt af dig selv, vil du føle dig sundere overordnet og have mere energi, plus det vil også vise på ydersiden!

Start i dag ved at lave små ændringer i din velvære rutine, der vil få stor indflydelse over tid. Prøv nogle af disse suppleringsvalg for kvinder over 30 og kvinder over 40 år, og læs 6 Grundlæggende Afslapningsteknikkerfor mere nyttige tip til selvpleje.

Og tilmeld digSwanson Health e-mails, så du vil være den første til at vide om nye wellness ressourcer, innovative produkter og værdifulde kampagner.

Fodnoter og referencer

  1. De fleste amerikanere får ikke nok næringsstoffer, men de forbruger over-the-top niveauer af fedt og natrium: Studie. Medicinsk daglig.(Åbnet 07/27/2018) []
  2. Hvad forårsager knogletab? MedlinePlus. (Adgang 07/11/2018) [] []
  3. Vitamin D-faktablad for sundhedspersonale. National Institutes of Health. (Adgang 07/11/2018) [] []
  4. D-vitaminmangel svækker i USA, siger undersøgelsen. Videnskabelig amerikansk. (Adgang 07/11/2018) []
  5. Effekter af stress på din krop. WebMD. (Adgang 07/27/2018) []
  6. Hjerte-hudforbindelse: Stress, betændelse og hudens aldring. US National Library of Medicine. (Adgang 07/27/2018) []
  7. Hvad er Adaptogener og hvorfor tager folk dem? Tid. (Adgang 07/27/2018) []
  8. Magnesium Fact Sheet for sundhedsprofessionelle. National Institutes of Health. (Adgang 07/11/2018) [] [] []
  9. Tog Magnesium, føle alle glødende. Forum diskussioner fra Magnesium brugere. (Adgang 07/19/2018) []
  10. Utilsigtet forebyggelse af graviditet. Centre for sygdomsbekæmpelse og forebyggelse. (Adgang 07/27/2018) []
  11. Folat. National Institutes of Health. (Adgang 07/27/2018) []
  12. Fordelene ved protein. WebMD. (Adgang 07/19/2018) []
  13. Protein ved hvert måltid kan medvirke til at bevare muskelstyrken som du alder. Harvard Health Publishing. (Adgang 07/19/2018) [] []
  14. Spis en proteinrig morgenmad for at reducere madbehov, forhindre overspisning senere, finder forskerne. ScienceDirect. (Adgang 07/19/2018) []
  15. Jernmangel hos kvinder: vurdering, årsager og konsekvenser. (Adgang 07/27/2018) []
  16. Iron Rich Foods. Amerikansk Røde Kors. (Adgang 07/27/2018) [] [] [] []
  17. Schisandra. WebMD. (Adgang 07/27/2018) []
  18. Adaptogene urter: Naturens løsning til stress. Den Kiropraktiske Ressource Organisation. (Adgang 07/27/2018) []
  19. Inhiberende virkninger af Schisandra chinensis-ekstrakt på acne-relateret inflammation og UVB-induceret fotobehandling. PubMed. (Adgang 07/27/2018) []
  20. 10 Bevist sundhedsmæssige fordele ved gurkemeje og curcumin. Healthline. (Adgang 07/19/2018) [] [] [] []
  21. Hukommelses- og hjerneamyloid- og Tau-effekter af en biotilgængelig form for curcumin hos ikke-dementerede voksne: En dobbeltblind, placebokontrolleret 18-måneders prøve. Den amerikanske Journal of Geriatric Psychiatry. (Adgang 2/14/2018) []
  22. Vitamin A og hud sundhed. Oregon State University. (Adgang 07/19/2018) []
  23. Antioxidant aktivitet af carotenoider. ScienceDirect. (Adgang 07/19/2018) []
  24. Ny undersøgelse evaluerer effektiviteten af vitaminer til behandling af solbeskadiget hud. American Dermatology Association. (Adgang 07/19/2018) []
  25. Vitamin A: Kilder og fordele. LiveScience. (Adgang 07/19/2018) []
  26. Forbedring af naturlig hud med vitamin A (retinol). PubMed. (Adgang 07/19/2018) []
  27. Omega-3 fedtsyrer fakta for sundhedspersonale. National Institutes of Health. (Adgang 07/27/2018) []
  28. GLA: Tilpas til en konge? Healthline. (Adgang 07/27/2018) [] []
  29. GLA: Den "Gode" Omega 6. Nutraceuticals World. (Adgang 07/27/2018) []
  30. Biotin. WebMD. (Adgang 07/19/2018) []
  31. Biotin. National Institutes of Health. (Adgang 07/19/2018) [] [] []
  32. Kæmper 40'ers flab. WebMD. (Adgang 07/19/2018) [] []
  33. ChromeMate®. InterHealth USA. (Adgang 07/19/2018) []
  34. Garcinia Cambogia Extract Blocks Fedt, undertrykker appetit: Ancient Herbal Diet kunne være næste store ting. Medial Daily. (Adgang 07/19/2018) []
  35. Fordøjelsessymptomer i perimenopause. Overgangsalderen sundhedsspørgsmål. (Adgang 07/19/2018) []
  36. Fordelene ved probiotika bakterier. Harvard Health Publishing. (Adgang 07/19/2018) [] []
  37. Dong Quai. WebMD. (Adgang 07/19/2018) [] []

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
Hovedmenu

Internationale websteder