Top 16 vitaminer og kosttilskud til mænd i deres 30'erne og mænd over 40 år

Læsetid: 13 minutter
Top 16 vitaminer og kosttilskud til mænd i deres 30'erne og mænd over 40 år

Mellem dine 30'erne og 40'erne vil mange gode ting komme din vej, herunder en mere etableret karriere, stærkere relationer, og du kan endda starte en familie. Men du har sikkert bemærket nogle ændringer i din krop også.

Sammen med stress af en karriere, jongleringsansvar og generel "voksenliv", kan tegn på aldring være begyndt at dukke op, og hvis de endnu ikke har det, vil de sandsynligvis snart. Derfor er det vigtigere end nogensinde at tage sig af dig selv, uanset hvor travlt du er. Her er vores top 16 vitaminer og kosttilskud til mænd i 30'erne og 40'erne for at hjælpe dig i gang!

Vitaminer og kosttilskud til mænd over 30 år

Når du har passeret de store tre-oh, indser du snart, at der er en sandhed til de grumblings du har hørt om aldring. Din kilometertal kan variere, men normalt efter at du har nået din 30-årige, kan du tabe en smule søvn en nat for at få dig til at føle dig træt i dage, og også andre overraskelser dukker op.

Nogle af de største klager hos mænd i deres 30'ere (og 40'ere også!) Omfatter nedsat energi og udholdenhed, nedsat fleksibilitet, vægtforøgelse, muskelabsorption og behov for mere opsvingstid efter træning. Her er nogle kosttilskud, der kan hjælpe.

# 1 Whole Food Multivitamin

Kyllingevinger eller grillet kyllingesalat? Pizza eller laks? Hver dag står vi over for nogle hårde valg, og selvom vi ved, at det er bedst at få så mange vigtige næringsstoffer som muligt fra ægte fødekilder, er det nogle gange ikke lige så trist. Kosttilskud er ikke en erstatning for sund kost, men et multivitamin fra rigtige fødekilder bør være det første på din suppleringsliste for at hjælpe dig med at udfylde hullerne i din kost.

Prøve Swanson Whole Food Multivitamin at dække dine baser med 21 essentielle næringsstoffer plus en trio af urter til at kæmpe stress, støtte blære og prostata sundhed og øge overordnede velbefindende.

# 2 Pure Energy Herbal Formula

Er eftermiddagsnedgangen er ved at ramme dig lidt hårdere end det plejede? Vi føler dig. Men der er ikke noget værre end chugging din tredje kop kaffe eller nå for en sukkerholdig snack kun for at føle jittery for et stykke tid derefter fizzle ud igen.

Det, du spiser, spiller en enorm rolle i at holde dine energiniveauer op, og det samme gælder det at få kvalitetssøvn, men hvis du har brug for en hjælpende hånd nu og da, skal du ikke bare vente til en ny kop til det sædvanlige. Der er en bedre måde, og videnskaben er her for at bevise det!

Swanson Ultra Pure Energy er en unik kombination af tre videnskabsbagede ingredienser for at holde dig i topniveau i løbet af din dag. Denne urte blanding omfatter stress-busting, humørsvingende adaptogen urt rhodiola rosea, som har vist sig at hjælpe med at beskytte krop og sind fra virkningerne af stress. [1]

Det omfatter også aminosyren L-Theanin, som fremmer en følelse af roenvished og hjælper med koncentrationen samtidig med udjævning af stimulerende virkninger af koffein, suppleret med lige den rigtige mængde koffein (omtrent det samme som en kop kaffe) stammer fra grøn teblad og grøn kaffebønne, som begge er kilder til antioxidant phytonutrienter. [2]

Pure Science Herbal Formula for Health

# 3 Omega-3 fedtsyrer til hjerte og hjerne sundhed

Ifølge National Institutes of Health, Amerika har en kærlighedsaffære med omega-3-kosttilskud. Som ved de seneste meningsmålinger brugte 18,8 millioner voksne en form for omega-3-tilskud. [3] Vores primære kilde til disse omegas? Fiskeolie kosttilskud! Mens det er et glimrende valg og har været populært i årtier, er det ikke din eneste mulighed.

Når det kommer til omega-3 fedtsyretilskud, har du nu mange valg. Hvis du vil have en vegan omega-3 fedtsyre supplement Du kan få det fra vores innovative, prisbelønnede Plant Base Omega-3 formel, som blev navngivet 2018 omega-3 produkt af året af NutraIngredients USA. Krill Oil er en anden stor mulighed, og omega-3'er fra krillolietilskud kan lettere absorberes af kroppen end fiskeolie. [4]

Græskar frøolieer også en god kilde til essentielle fedtsyrer for mænd, fordi det giver dig fordelene ved omega-3 og omega-6-fedtsyrer sammen med støtte til prostatasundhed. [5]

Hvordan du vælger at få din daglige omega-3 er ikke lige så vigtig, at du bare sørger for at få dem, fordi de er essentielle næringsstoffer til hjertet og hjerne sundhed, plus de hjælper også hud, led og meget mere. [6]

2018 Omega-3 produkt af året

# 4 Probiotika til fordøjelses- og immunhygiejne

Fordøjelsessygdom er kernen i din generelle trivsel. Din mave-tarmkanal (GI) er hvor din krop absorberer de næringsstoffer, du har brug for til at forblive sunde, og dit tarmhul er tæt forbundet med din immunfunktion. [7] Så det betaler sig at holde tingene løber glat, og probiotika kan hjælpe.

Probiotika hjælper med at opdrage de gode bakterier i din GI kanal, balancere ting ud for at understøtte fordøjelsesskader, hvilket igen får dig til at føle dig bedre generelt. Men probiotika er ikke noget, du bare tager fra tid til anden, når din mave føles forstyrrende. At dyrke bedre fordøjelseshygiejne med probiotika bør være en del af din daglige næringsrutine for optimal trivsel. Prøv vores Probiotisk til fordøjelsessygdom og føler forskellen for dig selv!

# 5 Calcium & Vitamin D for stærke ben og mere

Hvis du ikke får nok calcium og vitamin D fra dine daglige multivitamin- og fødekilder, sæt disse essentials øverst på din liste og tag dem sammen, fordi calcium behov vitamin D at blive absorberet fuldt ud. [8], [9]

I 30'erne tænker du måske ikke meget over knoglesundhed, men du skal bestemt - du takker dig selv for det senere! De ernæringsmæssige beslutninger, du tager nu, påvirker dit helbred på lang sigt, og det er især sandt, når det kommer til knoglesundhed.

Holder din calcium niveauer op now kan hjælpe med at holde dine knogler stærkere som du alder, og der er andre fordele ved at tage en calcium og vitamin D også, herunder hjertesundhed og muskel- og nervefunktion. [9]

Få de kombinerede fordele ved disse to vigtige næringsstoffer i Korallkalciumkompleks med vitamin D.

# 6 Protein til sunde muskler

Tror du, at du kun har brug for protein, hvis du løfter vægte? Ikke sandt! Protein hjælper med at bevare, reparere og pleje væv, og det er en nødvendig proces, om du har brugt din dag på et gym eller på kontoret. [10] Plus, protein er mere tilfredsstillende og holder dig fuld og energisk længere end carbs. [10]

Den vanskelige ting om protein er, at din krop ikke opbevarer det fra dag til dag som det gør med nogle andre næringsstoffer, så det kan bruge det senere. [10] Så sørg for at spare op med nok protein hver dag. Overvej at starte din dag med en proteinrig morgenmad, hvad enten det omfatter at spise fødevarer, der er højt i protein eller at have et protein shake på vej ud af døren.

Du kan også holde proteinpulver på hånden på arbejde for at hjælpe med at holde dig over mellem måltider eller for at give dig mere energi gennem eftermiddagen.

# 7 MSM til motion Recovery & Joints

Husk når du kunne spille et fodboldkamp lørdag og gøre det hele igen den næste dag uden tøven? Hvis du har lyst til, at det tager mere tid for dig at genoprette mellem træning i løbet af 30'erne end det plejede at være, er du absolut ikke alene.

Anstrengende motion forårsager øget oxidativ stress og muskelskade og det tager kroppen tid at komme sig ud af det. [11] Forskning viser, at antioxidanten og andre gavnlige virkninger af methylsulfonylmethan (MSM), en populær ingrediens i mange fælles kosttilskud, kan hjælpe dig med at komme hurtigere fra træning. [11]

MSM er også nogle gange taget for hår og hud sundhed, da det understøtter keratin dannelse, som er nødvendigt for stærkt, sundt hår og negle. [11], [12]

# 8 Magnesium for stress og søvn

Magnesium er et mineral, der ofte overses i vores kostvaner, hvilket er et problem, der er forværret af nedsat magnesiumniveau i de jordbund, der plejer fødeafgrøder. [13] Din krop har brug for magnesium til hundredvis af vitale processer, og lave mængder magnesium er vanskelige at genkende, fordi tegn på lavt magnesium nemt forveksles med noget andet - som at føle sig træt, stresset, nervøs eller har problemer med at sove. [14]

Magnesium spiller en rolle i funktionen af vores muskler, nerver og neurotransmittere, vores stress svar, transport af calcium og kalium gennem cellevægge og meget mere. [15] Plus, når vi bliver stressede, spilder vores kroppe magnesium. [16]

Efter at have suppleret med magnesium, rapporterer mange, at de føler sig mindre stressede, roligere og bare bedre generelt. [17] Prøv det selv i vores genopfriskende magnesium Mellow Mag, som er tilgængelig i appelsin og hindbær smag.

Vitaminer og kosttilskud til mænd over 40 år

I din 40'erne har din krop mange af de samme kernefornæringsstoffer som i dine 30'ere, men siden din krop ændres med hvert tiår, kan der opstå nye wellnessudfordringer i 40'erne, som du kan støtte med målrettet ernæring. Nedenfor har vi nævnt nogle af vores toptilskud til mænd over 40 år.

# 9 Ashwagandha for seksuel sundhed og stress

Har du hørt om de kraftfulde fordele ved adaptogener? Adaptogene urter er en særlig kategori af urter kendt for at bekæmpe de fysiske og mentale virkninger af stress, og en af de mest populære adaptogene urter derude ashwagandha, hjælper også bekvemt med mænds seksuelle helbred.[1], [18]

Ashwagandha er en gammel urt bruges til sundhed og wellness. Faktisk er det en af de vigtigste urter i ayurveda, og den har mange, tidsprøvede anvendelser. [19] Forskning har vist, at stressede voksne, der supplerer med ashwagandha kan vise op til 30% reduktion i cortisolniveauer. [19]

Cortisol er en stress hormon, der brænder din krops kamp-eller-flyinstinkt, og det spiller en rolle i alt fra, hvordan din krop bruger kulhydrater, fedtstoffer og proteiner til din søvn / vågencyklus. [20] For meget kortisol som følge af langvarig stress kan forstyrre "næsten hele din krops processer", ifølge eksporten. [21] Det indebærer at have en negativ indvirkning på mænds seksuelle sundhed og sovemønstre. [22]

Prøv det ind Swanson Premium Ashwagandha, som fremmer en følelse af ro og afslapning, samtidig med at man støtter et sundt, naturligt svar til daglig stress og øge mental og fysisk klarhed.

# 10 CoQ10 for hjertesundhed og energi

Coenzym Q10 (CoQ10) er et vigtigt næringsstof, der anvendes af vores celler til at omdanne mad til den energi, der er nødvendig for vækst og opretholdelse af helbredet. [23] Forskere siger, at CoQ10 kan give betydelige fordele for kardiovaskulær sundhed, og undersøgelser har forbundet lave niveauer af CoQ10 til øgede risici for hjertesygdomme. [24]

Fordelene ved CoQ10 kan være relateret til dets evne til at hjælpe med at opretholde sunde blodlipidniveauer og understøtte et sundt blodtryk allerede inden for det normale interval. [24] CoQ10 kan også hjælpe med nogle af bivirkningerne ved at tage statiner. [24]

Selvom vores kroppe producerer noget CoQ10 naturligt, begynder vores naturlige produktion af CoQ10 at falde i vores 20'ere, og at nedgangen fortsætter hele livet. [24] Når vi når vores 40'ere, har vi måske brug for lidt ekstra hjælp, så vores niveauer opretholdes for at opretholde optimal velvære.

Giv dine CoQ10 niveauer et løft med Swanson Ultra CoQ10 at forbedre cellulær energiproduktion og fysisk ydeevne samtidig med at man støtter et sundt hjerte.

# 11 Selen til vitalitet

Selen er et spor mineral og antioxidant, der er nødvendigt for mange naturlige processer. Lave niveauer af selen har været forbundet med mange sundhedsmæssige problemer, der påvirker aldrende mænd herunder prostata sundhed bekymringer og hjerte-kar-og kognitive sundhed. [25]

Da vores seleniveauer naturligt falder i alderen, kan det være en god ide at vedligeholde dit helbred ved at tage et selentilskud. [25] Det Food and Nutrition Board (FNB) anbefaler, at voksne mænd får mindst 55 mcg selen hver dag. [25] Hvis du ikke får nok selen fra din kost hver dag, så prøv Swanson Ultra SeMSC Selen, som indeholder den samme form for selen, der findes i hvidløg, broccoli og brusselspirer.

# 12 Så Palmetto til Prostata & Urinske Sundhed

Måske har du ikke bemærket ændringer i urin eller prostata sundhed endnu, men du bør ikke vente, indtil problemerne dukker op, før du tænker på dette vigtige sundhedsområde for mænd.

Prostataændringer er en kendsgerning i livet for mænd, som de alder. Begyndelse så tidligt som i midten af 20'erne bliver din prostata langsomt større som en normal del af aldring. [26] Og når du når dine 50'er, der kan forårsage ændringer i vandladningsfrekvens og komfort som følge heraf. [26]

Dine 40'er er en rigtig god tid til at tage skridt til at beskytte din prostata på forhånd, og så palmetto er et af de mest almindelige kosttilskud taget af mænd for at støtte prostata og urin sundhed. [27] Få en start på din prostata sundhed med Swanson Premium Saw Palmetto.

# 13 Antioxidant Alpha Lipoic Acid (ALA)

Alfa liposyre (ALA) er en vitalitetsfremmende fedtsyre, der ofte omtales som "universal antioxidant." [28] Du kan få det i nogle fødevarer som rødt kød, lever, brygger gær og i mindre mængder i nogle frugter og grøntsager, men vestlige diæter giver generelt ikke nok ALA til at være virkelig gavnlige.[29]

ALA er gavnlig, fordi det hjælper med at regenerere andre antioxidanter, herunder vitamin C, E og glutathion. Det understøtter også hjerte og lever sundhed, energi metabolisme og hud sundhed, som alle er områder af bekymring, som vi alder. [29] Forskere har også studeret ALA for dets potentielle fordele til nerver, vægt, vision og mere. [29]

Få støtte til dit mest levende selv med en overlegen kilde til ALA fra Swanson Ultra R-Fraction Alpha Lipoic Acid - Dobbelt styrke, som indeholder en 50-50 racemisk blanding af R- og S-isomerer for at give dig alfa-lipoinsyrefordele med øget supplementstabilitet.

# 14 B Vitaminer til energi, stress og mere

energigivende stress-busting B-vitaminer er vigtige for at opretholde mange sundhedsområder. De hjælper med at omdanne den mad, du spiser, til brændstof, som din krop kan bruge, og hver af dem understøtter dit helbred på en anden, men alligevel vigtig måde. [30]Alle af dem er vigtige, men vitamin B12 kan være særlig gavnlig for at støtte kognitive sundhed som du bliver ældre. [30]

B-vitaminer kan også hjælpe med at bekæmpe dag til dag stress, og siden stress udtømmer din krop af visse B-vitaminer (og vitamin C) genopfyldning af dine butikker hver dag er en god ide. [31]

Så sørg for at tjekke din multivitaminmærkat og sørg for at få det fulde spektrum af støttende B-vitaminer.

# 15 Kollagen til hud anti-aldring

Ser du et par tegn på aldring på din hud? Som vores alder mister vores hud kollagen, og det spiller en stor rolle i udseendet af aldring. Kollagen er et komplekst protein indeholdende 19 forskellige aminosyrer. Det er en bestanddel af hud, knogler, muskler og bindevæv og giver styrke og struktur til din krop. [32], [33]

Plumping din hud med kollagen er ikke så simpelt som bare indtagelse af det, men kollagen kosttilskud kan faktisk hjælpe dig med at få din levende tilbage. Forskning har vist, at supplering med 2,5-5 gram kollagen hver dag i 8 uger forbedrede hudelasticitet, og det kan også fremme produktionen af andre proteiner, såsom elastin og fibrillarin, som understøtter strukturen i din hud.[32]

Og som en bonus kan kollagen hjælpe med at holde dine ledd sunde også! [32] Forskere mener, at supplerende kollagen kan ophobes i brusk og stimulere fællesvæv til at lave kollagen.

Kollagenpulver er en god supplement mulighed på grund af sin fleksibilitet i både brug og dosering. Du kan blande det i vand, juice eller smoothie, og endda bruge det i nogle opskrifter.

# 16 Glucosaminsulfat til sunde led

Taler om at holde dine leddene sunde, det er et andet sundhedsområde, hvor du ikke vil vente til et problem starter, før du tænker på det. At komme i gang med fælles sundhed længe før de begynder at forårsage ubehag, vil hjælpe dig med at holde dig fleksibel og mobil, når du bliver gammel. [34] Der er desuden nogle måder, glukosamintilskud kan hjælpe dig nu, herunder at yde støtte til fælles komfort, mens du træner.

Fælles sundhedsproblemer er ofte relateret til den naturlige nedbrydning af brusk inden for leddene over tid. [35] Det er vigtigt at træffe foranstaltninger tidligt for at hjælpe med at bremse processen, inden det bliver et problem. Glucosamin er et af de mest populære næringsstoffer til pleje og mange undersøgelser er blevet udført på fordelene. [34], [35] Eksperter siger, at det kan hjælpe med at bremse den naturlige nedbrydning af brusk, når det tages over længere perioder, hvilket gør det til et godt valg for at komme i gang med pleje.

Glucosaminsulfat er næsten altid afledt af skaldyr, så hvis du har en skaldyr allergiLæs din glucosamin produkt etiketter omhyggeligt. Opt for et skaldyrfri glucosamintilskud, som Swanson Ultra Glucosamine, Chondroitin & MSM med Hyal-Joint i stedet.

Din rejse til sundhed i enhver alder

At være smart om ernæring og at uddanne dig selv om hvad din krop har brug for er et godt første skridt til sund aldring, men det er ikke det eneste skridt. Vær bedre opmærksom på din krop og sind hver dag ved at finde måder at være aktive på, så du holder din krop stærk og fleksibel og fokuserer din kost på ægte mad så ofte som muligt.

Og tilmeld digSwanson Health e-mails, så du vil være den første til at vide om nye wellness ressourcer, innovative produkter og værdifulde kampagner.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Fodnoter og referencer

  1. Virkninger af adaptogener på det centrale nervesystem og de molekylære mekanismer forbundet med deres stressbeskyttende aktivitet. US National Library of Medicine.(Åbnet 23/23/2018) [] []
  2. Theanine: Calmness i en pille? Berkeley Wellness. (Adgang 07/23/2018) []
  3. Mest brugte naturlige produkter. National Center for Kompletterende og Integrativ Sundhed. (Adgang 07/23/2018) []
  4. De sundhedsmæssige fordele ved Krill Oil versus Fish Oil. University of Washington. (Adgang til 1/29/2018) []
  5. De sundhedsmæssige fordele af græskar frøolie. Healthline. (Adgang 06/14/2018) []
  6. 17 videnskabsbaserede fordele ved omega-3 fedtsyrer. Healthline. (Adgang 07/24/2018) []
  7. Gut mikrober tæt forbundet med korrekt immunfunktion, andre sundhedsmæssige problemer. ScienceDaily. (Adgang 07/24/2018) []
  8. Vitamin D-faktablad for sundhedspersonale. National Institutes of Health. (Adgang 07/24/2018) []
  9. Calcium og calcium kosttilskud: At opnå den rette balance. Mayo Clinic. (Adgang 07/24/2018) [] []
  10. Fordelene ved protein. WebMD. (Adgang 07/24/2018) [] [] []
  11. Indflydelse af methylsulfonylmethan på markører for træningsøvelse og præstation hos raske mænd: en pilotundersøgelse. PubMed. (Adgang 07/24/2018) [] [] []
  12. MSM (methylsulfonylmethan). WebMD. (Adgang 07/24/2018) []
  13. Magnesiummangel i planter: Et presserende problem. ScienceDirect.(Åbnede 24/7/2018) []
  14. Magnesium - Hvordan det påvirker din søvn. Den sovende, stress-reducerende, sygdomsbeskyttende kraft af dette essentielle. Psykologi i dag. (Adgang 07/23/2018) []
  15. Magnesium Fact Sheet for sundhedsprofessionelle. National Institutes of Health. (Adgang 07/24/2018) []
  16. Magnesium og hjernen: Den oprindelige chillpille. Psykologi i dag. [[Adgang 07/24/2018) []
  17. Tog Magnesium, føle alle glødende. Forum diskussioner fra Magnesium brugere. (Adgang 07/19/2018) []
  18. Urter, vitaminer og kosttilskud til testosteron. Healthline. (Adgang 07/24/2018) []
  19. 12 Beviste Ashwagandha Fordele. Healthline. (Adgang 07/24/2018) [] []
  20. Hvad er Cortisol. WebMD. (Adgang 07/24/2018) []
  21. Kronisk stress sætter dit helbred i fare. Mayo Clinic. (Adgang 07/24/2018) []
  22. Forholdet mellem serum- og spytkortisolniveauer til mandlig seksuel dysfunktion som målt ved den internationale indeks for erektil funktion. US National Library of Medicine. (Adgang 07/24/2018) []
  23. Coenzym Q10 (CoQ10): I dybde. National Institutes of Health. (Adgang 1/5/2018) []
  24. CoQ10: Hvad er hjertehelsemæssige fordele? Cleveland HeartLab. (Adgang 07/23/2018) [] [] [] []
  25. Selen Faktablad for sundhedspersonale. National Institutes of Health. (Adgang 07/24/2018) [] [] []
  26. Din prostata over 40. WebMD. (Adgang 07/24/2018) [] []
  27. Fedtsyre og phytosterol indhold af kommercielle så Palmetto kosttilskud. US National Library of Medicine. (Adgang 06/14/2018) []
  28. Alpha Lipoic Acid. University of Michigan Medicine. (07/17/2018) []
  29. Alfa-liposyre som kosttilskud: Molekylære mekanismer og terapeutisk potentiale. US National Library of Medicine. (07/17/2018) [] [] []
  30. Symptomerne på en vitamin B-mangel. Healthline. (Adgang 07/24/2018) [] []
  31. Reduktion af erhvervsmæssig stress med en B-vitamin-fokuseret intervention: et randomiseret klinisk forsøg: studieprotokol. PubMed. (Adgang 07/24/2018) []
  32. Kollagenfordele. Healthline.(Åbnede 24/7/2018) [] [] []
  33. Kollagen: Hvad er det, og hvad bruger det. (Adgang 07/24/2018) []
  34. 5 bedste måder at beskytte dine led. Cleveland Clinic.(Åbnede 24/7/2018) [] []
  35. Glucosamin: Skal jeg prøve det? Medicinske nyheder i dag. (Adgang 2/26/2018) [] []

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
Hovedmenu

Internationale websteder