Top 10 vitaminer og kosttilskud til mænd over 50 år

Læsetid: 9 minutter
Top 10 vitaminer og kosttilskud til mænd over 50 år

Selv med din bedste indsats for at spise godt, få masser af motion og minimere stress, din krop står over for ændringer som du alder. Fra dips i biokemiske processer til ændringer i sovemønstre, kan 50'erne bringe nye wellness udfordringer, men fokuseret ernæring kan hjælpe.

Nøgle næringsstoffer kan hjælpe dig med at kæmpe tilbage mod virkningerne af aldring, og ernæringsmæssige fremskridt bliver gjort hver dag! De rigtige kosttilskud kan hjælpe med at støtte dit immunsystem, fylde ernæringsmæssige huller i din kost, øge energi, støtte kardiovaskulær sundhed, seksuel sundhed og meget mere.

At blive ældre kan være en del af livet, men det betyder ikke, at du ikke kan se på at føle dit bedste, mens du gør det. Her er vores top 10 plukker i vitaminer og kosttilskud til mænd over 50 år.

# 1 Magnesium for Mind & Body Wellness

Magnesium kan være det mest kritiske mineral af dem alle. Det er involveret i hundredvis af biokemiske processer i hele kroppen - fra energiproduktion til blodtryk og knogleudvikling. [1] Magnesium er også vigtigt for transport calcium og kalium på tværs af cellemembraner, hvilket er afgørende for en sund funktion af nerver, muskler og hjerte. [1]

Hvis du spiser mange friske råvarer, får du lidt magnesium i din kost. Men forskere siger, at magnesiummangel i vores planter bliver mere almindeligt på grund af magnesiumudtømte jordarter. [2] Som følge heraf får omkring to tredjedele af mennesker i udviklede lande ikke nok magnesium fra deres kostvaner. [2]

Også, når vi er stressede eller ængstelige, spilder vores celler magnesium, hvilket er et kompromitterende problem, fordi lave magnesiumniveauer kan få dig til at føle dig endnu mere stresset og nervøs! [3], [4]

At få tilstrækkelig magnesium kan også hjælpe dig med at sove bedre ved at opmuntre til en sund funktion af NÆSTE receptorer, som hjælper dit sind med at stoppe racing og "lukke" om natten, så du kan få resten du har brug for. [5]

Sørg for at få nok magnesium i din kost med en meget biotilgængelig chelateret magnesium, eller prøv vores nye Mellow Mag, en lækker magnesium der hjælper dig med at slappe af og slappe af, mens du genopfriske din krops magnesium .

# 2 Vitamin D til Calcium Absorption & More

Dette "solskin vitamin"Burde være på hver top liste over kosttilskud. Forskning viser løbende sin brede anvendelse til menneskers sundhed, men de fleste får heller ikke nok af næringsstoffet. [6] Plus, ældre mennesker har en endnu højere risiko for at udvikle sig vitamin D utilstrækkeligheder, fordi aldrende hud ikke syntetiserer vitamin D Effektivt, plus ældre voksne har en tendens til at bruge mere tid indendørs. [7]

Vitamin D er nødvendig for at hjælpe os med at absorbere calcium, og det understøtter immunfunktion, modulering af cellulær vækst og mere. [7] Uden tilstrækkelige niveauer af vitamin D, vi har begrænset evne til at absorbere calcium, så kroppen kan begynde at tage calcium fra butikker inden for vores skelet system, hvilket fører til svagere knogler. [8]

Behold din vitamin D og calcium niveauer op med a kombineret vitamin D3 og calcium supplement. Eksperter siger vitamin D3 kan være dobbelt så effektiv som andre vitamin D kosttilskud til boosting vitamin D niveauer. [9]

# 3 Omega-3 fedtsyrer til hjerte og hjerne sundhed

Omega-3 fedtsyrer-eicosapentaensyre (EPA) og docosahexaensyre (DHA) -fundet i fiskeolie er mest velkendte for at fremme hjerte og hjerne sundhed, men fordelene ved omega-3'er stopper ikke der. [10]

Omega-3 fedtsyrer understøtter mange områder af sundhed. Så mange, faktisk, at europæiske forskere anslår at næsten 12,9 mia. EUR (eller 16 mia. Dollars) i medicinske omkostninger kunne blive frelst, hvis alle over 55 tog et omega-3 fedtsyretilskud. [11]

Ud over hjerte og hjerne sundhed, omega-3 fedtsyrer understøtter sunde øjne, led, knogler og hud, plus det kan hjælpe dig med at sove bedre og have en mere positiv stemning.[10]

Hvis fede fisk som laks og makrel ikke er regulære på din tallerken, er det sikkert at antage, at et omega 3 supplement kunne være gavnligt. Prøv det ind Swanson Krill Oil, Fiskeolie eller vores prisvindende plantebaseret Omega-3supplement, der vandt Omega-3-produktets årlige pris 2018 fraNutraIngredients USA.

# 4 Vitamin B12 til energi og kognitiv sundhed

Som vi alder, fordøjelsesforandringer gør det mere udfordrende for kroppen at absorbere og udnytte Vitamin B12 fra madkilder.[12] Hvorfor er det vigtigt? Vitamin B.-12 gør meget for at holde vores kroppe sunde og energiske, fra at støtte hjerte-kar-sundhed og sunde nerveceller til at spille en rolle i stofskifte, blodcelleproduktion og mere.[12] Men der er især et område vitamin B12 niveauer kan påvirke alder, når vi alder-kognitive sundhed.[13]

Selv en mild mangel i vitamin B12 har været forbundet med en højere risiko for kognitive sundhedsproblemer med alderen. [13] Vitamin B12 er afgørende for optimal hjernefunktion. Og på grund af kroppens nedsatte evne til at absorbere naturligt forekommende vitamin B12 fra vores mad som vi alder, siger eksperter, at de fleste voksne over 50 skal tage en vitamin B12 supplere eller spise berigede fødevarer for at få deres daglige udfyldning. [12]

# 5 Probiotika til fordøjelses- og immunhygiejne

Taler du om ændringer i fordøjelsen, vidste du, at din gastrointestinale sundhed er tæt forbundet med din generelle trivsel? Det meste af dit immunsystem er i tarmene, og fordøjelsessystemet giver bygningsblokke til vitalitet, der starter med næringsabsorption. [14], [15] Så, at holde din krop sund, som du alder betyder også at dyrke en sund tarmmikrobiom, og probiotika kan hjælpe dig med at gøre netop det.

Du har højst sandsynligt hørt om probiotika før, men du må kun forholde dig til yoghurt. Selv om det er rigtigt, at nogle typer yoghurt indeholder probiotika, ikke alle dem gør det, og du kan få højere kvalitet, målrettet probiotisk støtte fra flere stammer inden for overlegen probiotiske kosttilskud synes godt om Lee Swanson Signature Line Ultimate Probiotic Formula.

# 6 Aminosyrer til muskler og meget mere

Tror du, at aminosyrer kun er til bodybuilders eller fitness buffs? Ingen måde! Aminosyrer er vigtige byggesten til sunde krop. [16] Vores celler, muskler og væv har brug for dem til at forblive sunde, og de er involveret i produktion af neurotransmittere, der øger sind og kropsvelfærd. [16]

En vigtig rolle, som aminosyrer kan spille, er at støtte din krops produktion af væksthormon, som, som du måske har gætt, falder med alderen.[17] Denne tilbagegang er forbundet med ændringer i kroppens sammensætning, herunder magert kropsmasse, muskelstyrke og kropsfedt. [17]

Vores foretrukne aminosyretilskud til mænd over 50 år omfatter arginin, ornithin og glutamin.

Swanson Ultra Arginine AKG: Dette L-arginintilskud med maksimal styrke understøtter muskelgenvinding og energi samt sund blodgennemstrøm for optimal levering af ilt og næringsstoffer til celler.

Swanson Premium L-Ornithin Aminosyre: Fri form-aminosyre L-ornithin er en nøglespiller i urinstofcyklussen og hjælper med at fjerne overskydende kvælstof fra kroppen.

Swanson Premium Glutamin:Dette aminosyretilskud har en unik evne til at passere gennem blod / hjerne-barrieren og hjælper med at holde dit sind skarpt og samtidig give brændstof til sunde muskler.

# 7 CoQ10 for Heart Health & Energy

Coenzym Q10 (CoQ10) er et kritisk vigtigt næringsstof til hjertesundhed og cellulær energi. [18],[19] Din krop producerer noget af det naturligt, men produktionen falder støt med alderen.[18],[19] Lave niveauer af CoQ10 er blevet knyttet til hjerte-kar-bekymringer, så at tilføje en CoQ10 til din wellness-rutine i 50'erne, eller endda tidligere, er en god ide at hjælpe med at fremme optimalt helbred.[19] CoQ10 er også et populært supplement til folk, der tager statiner, fordi CoQ10 kan hjælpe med at reducere de muskelrelaterede effekter af statiner.[19]

Der er to typer CoQ10 kosttilskud-ubiquinol og ubiquinon. Ubiquinol er den aktive form af CoQ10, som din krop bruger, men din krop konverterer ubiquinon til ubiquinol. [19] En anden CoQ10 faktor i forbindelse med aldring er, at din krop også kan miste sin evne til at gøre den konvertering, når du bliver gammel, så eksperter siger, at ældre mennesker kan have mere gavn af at tage ubiquinol kosttilskud. [18], [19]

# 8 Joint Care Supplements

Hvad savner du mest fra dine yngre år? Hvis smidighed, fleksibilitet og forholdsvis komfortable led er øverst på din liste, har du muligheder! Fælles pleje kosttilskud er gode til at hjælpe dig med at opretholde dit niveau af fysisk aktivitet med så lidt distraktion eller langsomt som muligt. De kan også være nyttige til at give din krop den ernæring, det har brug for for at være i forkant med fremtidige fælles sundhedsmæssige bekymringer.

Swanson Pure Science Herbals Pure Joint Formula er øverst på vores liste over plejetilskud. Det er en innovativ urteblanding med klinisk undersøgte ingredienser, der har vist sig at give resultater for leddene i så få som 7 dage! [20]

A kombination af glucosamin og chondroitin er også en god mulighed for at fremme mobilitet og støtte sundt bindevæv. [21]

Selv hvis dine led stadig føles godt nu, kan du drage fordel af at tilføje glukosamin til din rutine for at hjælpe med at bremse den naturlige nedbrydning af brusk, der sker, når vi ældes. [21]

# 9 Så Palmetto til Prostata Support

Mine herrer, det er ingen hemmelighed, din prostata kræver opmærksomhed som du alder. Din prostata vokser naturligt, når du bliver ældre, og det kan begynde at lægge pres på blæren, hvilket igen kan påvirke vandladningen. [22] Hvad kan du gøre for at hjælpe med at støtte prostata sundhed som du alder? Prøv så palmetto, en potent urt og det mest almindeligt forbrugte supplement til støtte for testosteronniveau og prostata sundhed. [23],[24]

Saw palmetto er en naturlig kilde til fedtsyrer og plantesteroler til fremme af en sund prostata, en sund strømning i urinvejen og hyppigheden, og det kan bidrage til at opretholde hormonbalancen. [24] Prøv det ind Swanson Premium Saw Palmetto.

# 10 Alpha Lipoic Acid

Hjælp dig til at føle dig ung, levende og sund ved at få mere daglig alfa lipidsyre (ALA). ALA er en antioxidant fedtsyre, der produceres naturligt i kroppen og findes i visse fødevarer som rødt kød, lever, bryggergær og i mindre mængder i nogle frugter og grøntsager. [25] Det omtales undertiden som den ”universelle antioxidant”, fordi ALA er opløselig i både vand og fedt.[26]

Forskere siger, at den typiske vestlige diæt ikke indeholder nok ALA, hvilket gør ALA tilskud til vores primære kilde. [25] Som supplement viser forskning, at ALA hjælper med at regenerere andre antioxidanter, herunder vitamin C, vitamin E og glutathion, og kan bidrage til at fremme alt fra hjerte og lever sundhed til energi metabolisme og sund hud-alle nøgler til aldring graciøst (og sundhedsmæssigt). [25] Forskere har også studeret ALA for dets potentiale til at hjælpe med at støtte sunde nerver, vægt, vision og meget mere. [26]

Støt dit helbred og velvære med en overlegen kilde til ALA fra Swanson Ultra R-Fraction Alpha Lipoic Acid - Dobbelt styrkeen innovativ ALA-formel med en 50-50 racemisk blanding af R- og S-isomerer for at give dig alfa-liponsyrefordele med øget supplementstabilitet.

Wellness for mænd over 50 år

Komplet ernæring er vigtig i enhver alder, og det inkluderer at spise en diæt med fokus på ægte mad og få masser af motion for at støtte din prostata sundhed. Men da sundheds- og wellnessbehovet ændrer sig i hvert livsrichende årti, er det vigtigt at holde øje med, hvad din krop har brug for i takt med det aldre og udforske specifikke næringsstoffer, som de ovenfor nævnte, der understøtter en sundere fremtid.

Du kan også nyde 21 bedste kosttilskud og vitaminer til mænds sundhed.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Fodnoter og referencer

  1. Magnesium Fact Sheet for sundhedsprofessionelle. National Institutes of Health. (Adgang 07/11/2018) [] []
  2. Magnesiummangel i planter: Et presserende problem. ScienceDirect. (07/17/2018) [] []
  3. Magnesium og hjernen: Den oprindelige chillpille. (07/17/2018) []
  4. Forening mellem magnesium og depression og angst hos voksne i samfundet: Hordaland Health Study. PubMed (Adgang 02/15/2018) []
  5. Magnesium Miracle (anden udgave). Carolyn Dean, MD, ND Udgivet 8-15-2017. (2018/07/17) []
  6. D-vitaminmangel svækker i USA, siger undersøgelsen. Videnskabelig amerikansk. (Adgang 07/11/2018) []
  7. Vitamin D-faktablad for sundhedspersonale. National Institutes of Health. (Adgang 07/11/2018) [] []
  8. Calcium & Vitamin D: Vigtigt i enhver alder. National Institutes of Health. (Adgang 07/11/2018) []
  9. Anderson, David. (2017). Tid til at ændre retningslinier for D-vitamin? William Reed Business Media.(Åbnede 3/7/2018) []
  10. 17 videnskabsbaserede fordele ved omega-3 fedtsyrer. Healthline. (Adgang 07/12/2018) [] []
  11. Omega-3-tilskud kunne spare EU 12,6 mia om året i udgift af hjertesygdomme. NutraIngredients. (Adgang 07/11/2018) []
  12. Tilskud til at tage i din 50'erne, 60'erne og 70'erne. AARP. (Adgang 07/12/2018) [] [] []
  13. Vitamin B12 faktablad for sundhedspersonale. National Institutes of Health. (Adgang 07/12/2018) [] []
  14. Probiotika hjælper som 80% af immunsystemet i din GI-kanal. Institut for Sundhedsvidenskab. (07/17/2018) []
  15. Din tarmfølelse: Et sundere fordøjelsessystem betyder en sundere dig. NYU Langone Health. (07/17/2018) []
  16. Amino-revolutionen. Robert Erdman, PH.D. & Meirion Jones. (07/17/2018) [] []
  17. Væksthormon i aldring. National Center for Bioteknologi Information.(2018/07/17) [] []
  18. Coenzym Q10: Det væsentlige næringsstof. US National Library of Medicine. (Adgang 03/20/2018) [] [] []
  19. CoQ10: Hvad er hjertehelsemæssige fordele? Cleveland HeartLab (Adgang 03/20/2018) [] [] [] [] [] []
  20. En kombination af Scutellaria baicalensis og Acacia catechu ekstrakter til kortvarig symptomatisk lindring af fælles ubehag forbundet med knogleskørhed. Journal of Medicinal Food. (Adgang 02/09/2018) []
  21. Virkninger af glucosamin og chondroitinsulfat på bruskemetabolisme i OA: Forventninger til andre næringsstoffer Partnere, især Omega-3 fedtsyrer. International Journal of Rheumatology. [] []
  22. Hvorfor prostata vokser med alderen. Klinisk rådgiver maj 2009 udgave. (07/17/2018) []
  23. Fedtsyre og phytosterol indhold af kommercielle så Palmetto kosttilskud. US National Library of Medicine. (07/17/2018) []
  24. Saw palmetto: Anvendelser, dosering og bivirkninger. Medicinsk nyheder i dag. (07/17/2018) [] []
  25. Alfa-liposyre som kosttilskud: Molekylære mekanismer og terapeutisk potentiale. US National Library of Medicine. (07/17/2018) [] [] []
  26. Alpha Lipoic Acid. University of Michigan Medicine. (2018/07/17) [] []

Efterlad et Svar

Hovedmenu

Indstillinger

  • betalingsmiddel
  • Sprog
  • Leveringsland
Hovedmenu

Internationale websteder